Deel dit artikel
-

Webwinkel Vimodos maakt doorstart

Online modewinkel Vimodos maakt een doorstart. Daarover is met de curator akkoord bereikt. De details van de doorstart worden nog uitgewerkt.

Met een summiere verklaring maakte de Amsterdamse onderneming zojuist bekend dat het failliet van vorige week kan worden omgebogen in een doorstart.

De schriftelijke verklaring leest: “De webshop is sinds vorige week dinsdag steeds bereikbaar gebleven. Alle bestellingen en retouren zijn gewoon verwerkt en ook in de toekomst zal Vimodos hetzelfde serviceniveau blijven leveren als de klanten gewend zijn.”

Maurits Tempelaar van Vimodos en het aanverwante Vesper Retail mag van de curator naar eigen zeggen geen commentaar geven over de constellatie van de doorstart.

Thuiswinkel.org zag vorige week geen aanleiding om het ledencertificaat van Vimodos in te trekken, ondanks het feit dat het bedrijf niet meer bestond. In een bericht aan de redactie vraagt een lezer van Emerce zich af wat de waarde van dit certificaat is als het na een faillissement gehandhaaft blijft. Temeer daar de brancheorganisatie claimt dat het jaarlijks controles doet van de financiële gezondheid van zijn leden.

Foto: Emilio Labrador (cc)

Deel dit bericht

5 Reacties

Henk

Ik vraag mij af welke bedrijven de dupe zijn geworden van dit ‘faillissement’

Maxim

Dat dit kan in Nederland is bedroevend en riekt naar een spel dat onder een hoed is gespeeld. Ik ga ervan uit dat de markt afrekent met dit soort praktijken/ondernemers..

Raoul van Heerden

http://www.trustpilot.nl/review/www.vimodos.nl pleit in ieder geval voor ze..

Blijf het een aparte gang van zaken vinden. Bedrijf gaat failliet, er wordt niets gecommuniceerd naar de klanten.. die gewoon blijven kopen en zelfs tevreden zijn over de service. Waar blijft de verklaring?

Remo Natali

Ik vind dit heel erg. Over de rug van leverancier en investeerder failleren. Heel erg. Bovendien zeer ongunstig voor alle kleinere retailers die omzet naar dit soort witte boorden criminelen zien afvloeien die door verteerde marketing euro’s omzet nemen. Dodelijk. Ik snap bovendien die merken niet, een euro omzet meer over links is een euro minder over rechts. Zijn er nog echte boetiek merken?

Alexander

Het management (Lees Maurits Tempelaar) van Vimodos heeft in het verleden in de Rintone industrie al nare streken uitgehaald (dure abo’s verkopen aan kinderen) en heeft daar desondanks een kapitaal mee vergaard. Het feit dat Vimodos nu is gekocht door vennootschap Vidala waar hij ook eigenaar van is geeft al aan dat er ook hier weer een vies spelletje gespeeld wordt. Over de rug van schuldeisers die kunnen fluiten naar hun geld, steekt Maurits zijn zakken vol. Zo kan ik ook ondernemen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond