Deel dit artikel
-

Weer groeigeld voor WiFi-platfom ZapFi

ZapFi, de Belgische leverancier van intelligente mobiele marketing-oplossingen, krijgt een nieuwe kapitaalinjectie van 4 miljoen euro en een versterkt managementteam. Daarmee wil men ook in Nederland verder uitbreiden.

Naast Gery Pollet, oprichter van ZapFi, komen volgens het Belgische bedrijf drie ‘beslagen telecom en marketing professionals’ te staan: Michel De Coster (Chief Executive Officer), Claudia Nieuwland (Chief Commercial Officer) en Wim Seynaeve (Chief Financial Officer). De Coster (foto) komt van BT en Belgacom.

Het Brugse ZapFi richtte zich aanvankelijk op het aanbieden van stadsdekkende WiFi-netwerken, maar zet nu volop in op mobiele marketing. Daarmee kunnen steden toch gratis WiFi aanbieden. Daarbij wordt zoveel mogelijk informatie verzameld over klanten en gerichte boodschappen getoond.

Men maakt gebruik van het netwerk van Belgacom. In Nederland heeft men nu zo’n honderd gratis WiFi-hotspots (Amsterdam, Den Haag, Leiden, Haarlem, Rotterdam en Utrecht).

De extra vier miljoen maakt verdere uitbouw van het WiFi- en marketingplatform in de Benelux en een snelle uitrol van projecten mogelijk. Vorig jaar werd ook al iets van vijf miljoen euro opgehaald bovenop de eerste ronde van anderhalf miljoen euro in oktober 2011.

Deel dit bericht

1 Reactie

Paul Haarman

Ik zie een mooie toekomst voor ZapFi weggelegd in Nederland. Ze maken op een concrete wijze duidelijk hoe bedrijven en retailers kunnen profiteren van het aanbieden van WiFi hotspots. Terecht dus dat geld beschikbaar komt voor verdere uitbouw. In Nederland liggen er inderdaad kansen op de markt van Free City WiFi, maar de markt voor bedrijven en events lijkt mij minstens net zo belangrijk.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond