Deel dit artikel
-

Weer taxi-app, maar wel eigen Kia’s

Het aantal taxi-apps is onderhand niet meer te tellen, maar afgelopen week is er weer een bijgekomen. Drive Ugo begint in Amsterdam om daarna uit te breiden naar de rest van Europa.

Drive Ugo is het initiatief van Mark Stephan, Koen Bekkering en Boyd Sleeman. Zij exploiteren eigen taxi’s met gratis 4G-WiFi en entertainment. Er komen twintig eigen auto’s – Kia’s die ‘ontzettend ruim zijn’ en in de lease stukken goedkoper zijn dan de geijkte Duitse modellen – met zestig tot tachtig ‘vriendelijke chauffeurs’. En daar zit gelijk het verschil: waar andere apps puur bemiddelen, werkt Drive Ugo met een eigen wagenpark.

Drive Ugo is naar eigen zeggen ‘een jong en ambitieus vervoersbedrijf dat de taximarkt opnieuw wil vormgeven.’ ‘Na jarenlang zelf getuige te zijn geweest van alle frustraties die taxiritten opleveren, besloten wij dat het tijd was voor actie.’

Inspiratie kwam van het Britse bedrijfje Addison Lee. Voor de ervaring in het contractvervoer werkt men met Aethon, Jongepier en Vervoersteam Nederland. De leasetaxi’s komen van Zuid-West lease en autopartner KIA Nederland.

Sleeman en Bekkering waren al eerder betrokken bij diverse startups. Beiden zijn onder meer aandeelhouder in Eenmedia, dat vijftien vrouwensites uitgeeft (Girlscene.nl en Ze.nl). Ook zijn ze mede-eigenaar van MKB Servicedesk. In het verleden hadden zij te maken met online recruitmenttool Revl en payrollsite AmigoO.

Deel dit bericht

3 Reacties

Eddy

Een duidelijke uitstraling en het gevoel dat er een frisse organisatie achter staat, normaal rijgedrag en een vertrouwen gevend voorkomen doen wonderen. Hopelijk gaat het ze lukken. Het is meer dan nodig. Succes!

van Deurzen

Ik hoop van harte dat dit lukt… Ben alleen bang dat de “vriendelijke chauffeurs” ongelooflijk last gaan krijgen van de agressieve TCA chauffeurs die alle concurrentie (letterlijk) bevechten…

Vaste taxiklant Roos

Wel apart dat er iedere keer weer iemand is die denkt dat hij de
Taximarkt nieuw leven in kan blazen.
Wat alleen wel jammer is is dat er altijd in de media geschreven word alsof deze mensen helemaal geweldig zijn en de rest van de taxiwereld oplichters en dieven.

Nou zit het hier even net een beetje anders namelijk zijn de regels per 1 juni veranderd en mogen alleen taxis die een aparte trambaanontheffing hebben (cursus €1000) op de standplaatsen staan. Geen van de drive ugo chauffeurs heeft deze ontheffing wat simpelweg betekent dat als je een ugo taxi boekt in de spits, je best een uur later op je bestemming kan aankomen dan met een Tca taxi.
En daarnaast rijd ugo zonder taximeter in de auto zodat je niet een “transparante tarief scructuur” hebt waar de overheid zoveel druk op uitoefent.
En daar komt nog is bij dat de mensen die in dit stukje genoemd worden niet over de juiste papieren beschikken om een taxibedrijf te beginnen en daarom een illegale constructie hebben met een noodlijdend taxibedrijf uit almere.
Dus denk is na voordat je de Tca zwartmaakt. Meeste zijn eerlijke hardwerkende Amsterdammers met minimaal 10 jaar ervaring!.

Groetjes Roos.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond