Deel dit artikel
-

‘WeChat en WhatsApp worden exclusieve verkoopkanalen’

WeChat wordt met WhatsApp het belangrijkste communicatiekanaal voor pakkenverkoper Suitsupply. Dat vertelde marketingdirecteur Martijn van der Zee gisteren op E-Commerce Live! in Amsterdam. ‘De conversie gaat veel sneller dan via reguliere kanalen.’

Van der Zee begon over WeChat tijdens een paneldiscussie over e-commerce uitdagingen. ‘Het is nauwelijks voor te stellen, maar Chinezen bestellen veel meer via WeChat dan via andere kanalen, flinke bedragen zijn daarbij geen probleem.”

Extra handig is dat ook de betaling via WeChat wordt afgewikkeld. WeChat is een Aziatische versie van WhatsApp, maar kan voor veel meer doeleinden worden ingezet. Van der Zee. “In China doe je alles met WeChat.”

In Nederland zet Suitsupply WhatsApp exclusief in voor zijn Box Office, waarbij het bedrijf pakken, schoenen en dassen op maat levert. Door een directe koppeling met het CRM-systeem weet het bedrijf met welke klanten men communiceert. Via het Adyen-betalingssysteem kunnen die zelfs direct betalen via WhatsApp dankzij een betaallink.

Van der Zee leerde de kracht van sociale media en vooral berichtenapps kennen toen hij nog voor KLM werkte. “De groei van dit soort applicaties kun je moeilijk nog negeren. Mijn kinderen kijken de hele dag op Snapchat. We doen goede zaken via onze Instagram-winkel.”

De traditionele webshop blijft bestaan, maar Van der Zee ziet duidelijk diensten ontstaan die alleen via berichtenapps lopen.

In Amsterdam experimenteert Suitsupply sinds kort met de zogenoemde Garmentor. Dat is een soort Uber voor het opmeten van maten. “Je kunt zo’n persoon laten komen en je ziet in de app de route die hij aflegt.” Het is nog niet duidelijk wanneer Suitsupply dat breder wil gaan uitrollen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Ed Sander

Meer weten over wat er allemaal kan met WeChat?

Bekijk dan deze video van SMC050: https://youtu.be/aZLroOyx8Og

Ed

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond