Deel dit artikel
-

Widespace synchroniseert mobiele reclame met tv-commercials

Het Zweedse technologiebedrijf Widespace brengt een systeem op de markt waardoor mobiele display-reclame wordt vertoond op de momenten dat een merk op tv adverteert.

Widespace‘ systeem, AdSync genaamd, wordt eerst op de Scandinavische thuismarkt uitgebracht. In de loop van het jaar volgen ook andere Europese landen, waaronder Nederland.

Onderzoeksresultaten van bureau Inzio laten zien dat gesynchroniseerde mobiele advertenties en televisiecampagnes hoger scoren als het gaat om awareness, merkvoorkeur en aankoopintentie dan campagnes die afzonderlijk van elkaar worden getoond. De stijging bij aankoopintentie liep het hoogst op, van zestien procent naar 39 procent bij gesynchroniseerde campagnes.

Foto: Yahoo (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

mark van de Crommert

Goed idee! Daar geloven wij zeker in.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond