Deel dit artikel
-

Winkels vanHaren krijgen ‘fluisterende etalages’

VanHaren gaat in zijn vestigingen in Amsterdam en Breda experimenteren met sonartechniek. Daarbij kunnen via winkelruiten of andere oppervlakten reclameboodschappen worden weergegeven. Dat meldt Retailnews.

Daartoe worden trillingblokjes aan de binnenkant van de etalageruit geplakt. Afhankelijk van de afmetingen van de etalageruit, kan zo een vermogen van 20 Watt of 60 Watt worden opgewekt. Op die manier wordt een stop and wonder-effect gecreëerd. Bedenker iRetailsolutions spreekt niettemin van ‘fluisterende etalages’. Een volumebegrenzer zorgt ervoor dat de geluiden onder de toegestane DB blijven in de winkelstraten.

In Engeland wordt de technologie al gebruikt door winkelketens als Gap, Benneton, Selfridges, Marks&Spencer en Harrods. De vinding Feonic komt daar dan ook vandaan. VanHaren is de eerste Nederlandse retailer die het gaat gebruiken.

Volgens iRetailsolutions neemt de aandacht voor producten in de etalage wel met veertig procent toe. Het bedrijf kan de onzichtbare geluidsopwekkers naar eigen zeggen ook koppelen aan bewegingsensoren of augmented reality voor een volledig interactieve belevenis in de etalage.

Het Nederlandse bedrijf uit het Gelderse Elst helpt retailers met de implementatie van nieuwe technieken, zoals iBeacons. Klanten zijn Van Os, Microsoft, Van de Assem en JVH Gaming.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond