Deel dit artikel
-

Winnaar Sanoma-innovatielab start Spotnshop.nl

De winnaar van een innovatieprogramma van Sanoma, dat 1500 ideeën verwerkte, is vandaag van start gegaan met Spot & Shop.

Spot & Shop is een bemiddelingssite voor vrouwen die modeartikelen zoeken en zij die het kunnen vinden. Ze fotograferen het gezochte kledingstuk, of accessoire en sturen dat op via de site. De ontvangers, geselecteerde mode-experts, gaan op zoeken en vertellen binnen een paar uur waar het item te koop is.

Onderneemster Nikky Hofland lanceert de site vandaag met compagnon Pamela Neelis.

Nikky Hofland: “In plaats van producten door beeldherkenning te identificeren, maken we gebruik van een persoonlijke benadering. Fashionista’s helpen elkaar niet alleen met het zoeken naar producten, maar ook met stylingadvies. Zo weet je waar je het kledingstuk kunt kopen, maar ook hoe je het kunt combineren.”

De site verdient geld met reclame van adverteerders uit de modebranche.

Sanoma exploiteert meerdere modesites vanuit het uitgeefsegment Vrouwen. De uitgeverij probeert, mede met een reorganisatie, een strategische omslag te maken van een ‘bladenbedrijf’ naar een online uitgever.

Foto: Andres van Vugt (c)

Deel dit bericht

10 Reacties

van Deurzen

Een half jaar en dat gooit Sanoma (ook) dit initiatief de deur uit!

Vincent

Sanoma en innovatie? Je bedoelt zeker het Contradictio-in- terminislab

Gijs Vroom

Wat een zure reacties. Neemt iemand het initiatief, toont wat lef, en dan is dit het enige wat er af kan? Emerce wordt toch juist gelezen door ondernemende mensen. Die mogen elkaar toch wel wat gunnen.

Alex

Dankjewel Gijs! +1 🙂

Jaap

Het lijkt me (voor vrouwen) zeker tegemoet komen aan een behoefte. En als winkeliers opletten zouden zijn wel eens belangrijke gebruikersgroep kunnen worden. Gewoon iedere dag even kijken of er kleren uit je assortiment gevraagd worden. En waarom niet? Je moet dan als SpotnShop wel de kwaliteit van de reacties in de gaten houden, want mensen zijn in de regel niet op zoek naar producten die er op lijken; ze willen ‘the real thing’. Als die moeilijk vindbaar worden tussen de ‘ripoffs’ is dat een serieuze bedreiging. Ik wens het initiatief iig veel succes toe.

Vincent

Beste Gijs, de reacties gaan niet over Nikky en Pamela.
En bij Sanoma zitten geen ondernemers.

Nathalie

Ik droom al jaren van een vergelijkbaar initiatief voor vakanties: ik upload mijn wensenlijstje en travelzoek-experts ermee aan de slag / gaan voor me zoeken. Scheelt veel tijd in afstruinen sites die vaak toch net niet de keuze-opties hebben die ik zoek….

Gijs Vroom

@Vincent

Nicky werkt bij Sanoma. Zie http://www.linkedin.com/pub/nikky-hofland/34/601/314

Aan het profiel te lezen noemen ze het “intrapeneurs”. Ik vermoed in loondienst maar met een ondernemende opdracht.

van Deurzen

@Gijs: elk jaar zijn er bij Sanoma dit soort “wedstrijdjes” (veelal intern) – alleen is Sanoma nou precies de organisatie die (reeds bestaande) initiatieven als het maar ietsje minder loopt meteen de mond snoert. Dat deed eerst Joris van Heukelom (ism Michiel Buitelaar) door het killen van heel veel dat niet bij de top-5 money makers bestond en vervolgens ging men met labs etc aan de slag. Voelt mij meer onder het mom van initiatieven omdat anders het beeld ontstaat dat men niet kan innoveren, ipv het eigenlijk echte innoveren met veelal goede intiatieven. Het initiatief op zich is prima, alleen de organisatie waarin niet…

Charlotte

Volgens mij bestaan er al vergelijkbare initatieven bijvorbeeld: http://www.findmymusthave.nl ?

Zeer innoverend….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond