Deel dit artikel
-

Winstval AOL minder erg dan het lijkt

Het internetbedrijf America Online (AOL) heeft flink moeten inleveren in het tweede kwartaal: de omzet steeg 1,9 procent naar 541,3 miljoen dollar, maar de winst ging van 970,8 miljoen naar 28,5 miljoen.

Die winstval was overigens volledig toe te schrijven aan een lucratieve octrooideal met Microsoft een jaar geleden, die nu moeilijk meer verdisconteerd kan worden. Voor het overige ziet het er niet al te beroerd uit: de advertentieomzet steeg zeven procent naar 361,2 miljoen, zoekomzet viel acht procent hoger uit en zelfs display deed het niet slecht: vijf procent winst. AOL haalt zelfs nog omzet uit internettoegang, waarmee het ooit groot is geworden. Het onderdeel noteerde 166 miljoen omzet, vijf procent minder dan een jaar terug.

Een dezer dagen werd bekend dat AOL weer personeel op straat heeft gezet, kennelijk voor onderdelen die minder goed renderen.

Tijdens de toelichting liet CEO Tim Armstrong weten dat AOL Adap.tv zal overnemen voor 405 miljoen dollar. Video is een van de belangrijkste groeigebieden voor het bedrijf en ook de reden dat AOL sinds kort weer actief is op de Nederlandse markt met branded content.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond