Deel dit artikel
-

Yahoo koopt analyticsbedrijf Flurry

Yahoo heeft het mobiele advertentie- en analyticsbedrijf Flurry overgenomen voor naar verluidt meer dan 200 miljoen dollar. Yahoo heeft de aankoop bevestigd zonder een overnamebedrag te noemen.

Flurry is onder ontwikkelaars van mobiele apps een bekende dienst. Het laat namelijk gedetailleerd zien hoe een app wordt gebruikt. Dat soort informatie stelt softwareschrijvers in staat hun werk te verbeteren. Zo’n 170.000 ontwikkelaars gebruiken de dienst die 1,4 miljard apparaten volgt per maand en 5,5 miljard appsessies per dag.

Met Flurry krijgt Yahoo ook de beschikking over een advertentiemarktplaats gebaseerd op Real Time Bidding. Zo’n achtduizend sites zijn aangesloten, waaronder The Guardian.

Flurry doorliep in 2012 zijn laatste private financieringsronde voor een beursgang. Die zou aanvankelijk in 2013 plaatsvinden.

Het bedrijf heeft kantoren in San Francisco, New York, London, Chicago en Mumbai.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond