Deel dit artikel
-

Mobiel wordt steeds belangrijker voor Yahoo

Mobiel begint aan te trekken voor Yahoo. Dat blijkt uit de cijfers over het derde kwartaal. Het leverde het internetbedrijf 200 miljoen dollar op. Dit hele jaar komt de mobiele omzet uit op 1,2 miljard dollar.

De kwartaalresultaten waren beter dan verwacht: 52 dollarcent per aandeel, terwijl sombere voorspellingen van analisten rekening hielden met 30 cent. De omzet viel slechts 1 procent hoger uit: 1,09 miljard in plaats van de verwachte 1,05 miljard. Maar dat was beter dan voorgaande kwartalen. De nettowinst bedraagt 6,8 miljard dollar  tegen 297 miljoen dollar een jaar eerder.

De resultaten zijn wel geflatteerd door de verkoop van een deel van het belang van Alibaba, wat Yahoo ruim 6 miljard dollar opleverde. Wanneer dat buiten beschouwing wordt gelaten doet Yahoo het minder goed.

Yahoo verkocht meer advertenties, maar de display omzet ging wederom 5 procent achteruit naar 447 miljoen dollar, vergeleken met vorig jaar. Search nam 4 procent toe naar 452 miljoen dollar met een iets hogere prijs per klik.

Beleggers reageerden verheugd op het positieve nieuws. De koers ging nabeurs 2,3 procent omhoog.

De positieve resultaten komen niet ongelegen voor CEO Marissa Mayer, die nogal onder vuur ligt van activistische aandeelhouders. De een dringt aan op een fusie met Softbank, de ander stuurt aan op gesprekken met branchegenoot AOL.

Ook is er de vraag wat Yahoo gaat doen met de recent gespekte oorlogskas. Yahoo zou volgens geruchten willen investeren in Snapchat en videoadvertentieplatform BrightRoll willen kopen voor 700 miljoen dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond