Deel dit artikel
-

Yahoo test Google als motor van zoekmachine

Sinds kort is Yahoo niet meer exclusief gebonden aan Microsoft Bing als motor van zijn zoekmachine en daarom zijn testen zichtbaar van een samenwerking met Google.

SEObook signaleert dat Yahoo testen doet met de zoektechnologie van Google. Achter de schermen wordt bekeken of de zoekresultaten van Google betere doorkliks opleveren. En omdat daarbij ook Google AdWords worden getoond, kijkt Yahoo ook naar wat het dat financieel oplevert.

Onder het nieuwe contract met Microsoft hoeft Yahoo op de desktop nog maar 51 procent van tekstreclame bij de zoekresultaten te betrekken van Bing. De rest mag uit eigen gelederen komen of van derden.

Toen Yahoo zich jaren geleden tot een echte zoekmachine ontwikkelde, gebruikte het daarvoor de technologie van Google. De huidig CEO van Yahoo is een oud-topvrouw van Google. Dat houdt overigens niet in dat Google per definitie de nieuwe partner van Yahoo wordt. Het bedrijf zegt tegen Searchengineland namelijk dat dit slechts een van meerdere partijen waarmee testen worden gedaan.

Foto: Wikimedia (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond