Deel dit artikel
-

Zakelijke uitgevers bundelen informatie in iPad app

Vier Nederlandse uitgevers van zakelijke informatie bundelen hun informatie in een iPad-app NLinBusiness.

Het gaat om content van Management Team, Sprout, Sync, TechBusiness, OnzeEconomie, IEX, IEXProfs, FollowTheMoney, Adformatie, Tijdschrift voor Marketing, Skipr en HetNieuweWerkenBlog.nl.

De app doet erg denken aan Flipboard, zoals de initiatiefnemers ook zelf toegeven. De indeling in acht kanalen (marketing, economie, technologie, management, ondernemen, beurs, zorg en het nieuwe werken) zorgt voor een ‘logisch en handzaam overzicht’.

Met NLinBusiness hopen de uitgevers de zakelijke beslisser beter te bedienen. “Welke gebruiker zit er immers nog te wachten op twaalf verschillende apps terwijl het ook in één kan”, stelt initiatiefnemer Ewald Smits (Management Team, Sprout). “Je moet denken vanuit de gebruiker, niet vanuit de aanbieder.”

NLinBusiness is volgens Smits de eerste Nederlandse iPad-app die merk- en uitgeveronafhankelijk is. Met de app willen de betrokken uitgevers laten zien dat vernieuwing en samenwerking binnen het uitgeverijbedrijf tot een nieuwe manier van informatieverschaffing kan leiden. “Gebruikers zijn op zoek naar de beste informatie, adverteerders naar de interessantste groep.”

Deel dit bericht

2 Reacties

Dennis Saaltink

Kan iemand iets zeggen over hoe het geld wordt verdiend en verdeeld onder de uitgevers?

Ewald Smits

Geld verdienen doen we via advertising. We werken aan een intern inkooptarief waartegen elke uitgever kan inkopen bij NLinBusiness.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond