Deel dit artikel
-

Zalando minder afhankelijk van de Duitstalige markt

Voorheen was de Duitstalige markt (DACH) de belangrijkste voor online retailer Zalando, maar het verschil met de rest van Europa wordt steeds kleiner: 407 miljoen euro voor DACH versus 374 miljoen euro voor de rest van Europa, zo blijkt uit de vanochtend gepubliceerde definitieve cijfers.

In negen maanden is de omzet van online retailer Zalando met 21,9 procent gestegen naar 2,5 miljard euro (pdf). Voor het derde kwartaal ging de omzet met 17 procent omhoog naar 835 miljoen. Zalando noteerde in het derde kwartaal een bedrijfsresultaat van 19,5 miljoen euro.

Ook het aantal orders is flink gestegen. Wel ging het gemiddeld te besteden bedrag iets achteruit naar 62 euro.

Zalando ziet het aantal bezoeken aan de site sterk toenemen, van 393 miljoen euro naar 468 miljoen in het derde kwartaal. Met mobiele verkeer steeg met 67 procent fors, het aantal mobiele orders bedraagt meer dan 50 procent. Het aantal actieve klanten ging ook omhoog, van 17,2 miljoen naar 19,2 miljoen. De app werd 25 miljoen keer gedownload.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond