Deel dit artikel
-

Zalando neemt belang in softwareontwikkelaar

Modewinkel Zalando neemt een belang van twintig procent in de Engelse softwareontwikkelaar Anatwine. Dat stelt merken sneller in staat om de kledingverkoop en -voorraden op Zalando beter te beheren.

Hoeveel Zalando betaalt voor de aandelen maken de partijen niet bekend. Het is duidelijk dat het gaat om een strategische investering met het oog op de nabije toekomst. De Duitsers willen hun site namelijk omvormen van een winkel in een winkelstraat. Zalando is in die context een van vele aanbieders van mode-artikelen.

“Met Anatwine bieden we huidige en toekomstige merken een in hoge mate aanpasbare integratie-oplossing. Daardoor kunnen ze eenvoudig hun artikelen op ons platform verkopen en de voorraden beheren”, aldus David Schneider van het management team van Zalando.

Het is aannemelijk dat Gap een van de eerste gebruikers van dit systeem is. Het Amerikaanse merk gebruikt Zalando immers om daar een online brandstore te open. Zodoende heeft het in een keer een groot Europees bereik. De Amerikanen gebruiken een systeem als dat van Anatwine om hun eigen IT-systemen te koppelen aan dat van de Duitse e-commercepartij.

Zalando zegt door de samenwerking een à twee jaar ‘fundamentele softwareontwikkeling’ te besparen. “Anatwine wordt voorkeurspartner maar we blijven met andere integrators werken.”

Foto: Sonny Abesamis (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Abitare

Zalando breidt maar verder uit. Op zich goed nieuws voor de economie maar niet voor de concurrentie. Zalando is veel te toonaangevend.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond