Deel dit artikel
-

Zalando neemt belang in startup beeldherkenning

Zalando neemt een strategisch belang in Fashwell, een Zwitsers bedrijf dat specialiseert in beeldherkenning van mode-items.

Dat bevestigt directeur en oprichter Robert Gentz aan het Zwitserse Handelszeitung. Hoe groot dat belang is, houdt hij voor zich.

Fashwell is ontwikkelde technologie, naar eigen zeggen de beste op de markt van dit moment, om op foto’s kenmerken van kleding en modeaccessoires te herkennen.

Bij wijze van proef ontwikkelde het daarbij een mobiele app die foto’s op Instagram shoppable maakt. Maar daar ligt de focus niet. Die ligt meer in de b2b-sferen, bij merken en – vanaf nu dus ook – een e-commerceplatform als Zalando.

De link tussen Fashwell en Zalando’s inspiratie-app Fleek ligt voor de hand. Gebruikers van de app zouden eenvoudig naar relevante productpagina’s op Zalando kunnen doorklikken. Maar Fashwell richt zich ook op merkfabrikanten. De Zwitsers helpen hen om modefoto’s op internet te vinden en importeren op hun sites.

In onderstaande video een korte presentatie van Fashwell:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Adam B (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond