Deel dit artikel
-

Zalando ontwerpt nieuwe kleding met kunstmatige intelligentie

Niet mensen maar superslimme computers hebben nieuwe kledinglijnen ontwikkeld voor Zalando. De modewinkel presenteert de noviteit op de catwalk tijdens Bread & Butter, de modevakbeurs die Zalando heeft gekocht en conceptueel omgevormd.

Details over de ‘computerkleding’ zijn vooralsnog schaars, maar een fragment uit de aankondiging van Bread & Butter verraadt wat er komt. “Bezoekers zullen getuige zijn van hoe technologie en mode samenvloeien: zLabels zal modeontwerpen tonen die gemaakt zijn door intelligente machines.”

zLabels is een conceptontwikkelaar voor de mode-industrie is is een zusterbedrijf van Zalando.

De modevakbeurs was lang een b2b-beurs, maar de overname door het internetbedrijf brengt daar verandering in. Dit jaar organiseert Zalando Bread & Butter voor het eerst zelf en maakt er een b2c-beurs van. Dit vindt plaats tijdens de Berlin Fashion Week.

‘Bread&Butter by Zalando’ presenteert meer dan 25 internationale modemerken, waaronder: adidas, Converse, Eastpak, Hugo Lee, Levi’s, Nike, Puma, Reebok en Vans. Zodra die bedrijven hun nieuwe fashionitems hebben gepresenteerd zijn die, van een aantal van hen, onmiddellijk online te koop op de site van hun gastheer.

Carsten Hendrich, Vice President Brand Marketing Zalando: “Het thema van de eerste Bread&Butter by Zalando, ‘NOW’, geeft aan dat we interactieve ervaringen creëren die een verbinding maken tussen on- en offline, met sociale wisselwerking tot gevolg. Ons doel is om een inspirerend en verrassend consumentenevenement op te zetten, met het nieuwste op het gebied van mode en muziek, maar ook met een focus op wat nu hot is in de digitale wereld – toegankelijk voor iedereen”.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond