Deel dit artikel
-

Zes miljoen groeigeld voor Socialbakers

Socialbakers, een specialist in social analytics, heeft in de tweede financieringsronde zes miljoen dollar opgehaald.

Het bedrijf uit Praag gaat het geld gebruiken om zijn dienst verder internationaal uit te rollen. Deze staat bedrijven toe om op Google Analytics-achtige wijze het gebruik van hun sociale kanalen te analyseren.

Jan Rezab (foto), directeur van Socialbakers, begon zijn webdienst als een analysetool voor Facebook. Inmiddels wordt ook naar YouTube, Twitter, LinkedIn en Google+ gekeken.

Eenvijfde van de ondernemingen uit de Fortune 500 gebruikt de van oorsprong Tsjechische dienst. Onder hen: Nestle, Henkel, LVMH, Vodafone en McDonald’s. Het bedrijf zelf claimt dat het de sociale interesse en publiekskenmerken van zo’n 450.000 merken volgt.

In de eerste financieringsronde verwierf Socialbakers twee miljoen dollar van Earlybird Venture Capital. In de huidige, tweede, ronde stapt ook Index Ventures in. Dat investeerde eerder in MySQL, FON, Dropbox, Betfair en Last.fm.

Foto: Leweb12 (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Erwin

Als eenvijfde van de Fortune500 companies die dienst gebruikt, waarom hebben ze dan geld nodig? Wat een onzin. Het is natuurlijk weer gratis aangeboden. Wanneer houdt het op met dat gratis aanbieden waarbij het de bedoeling is ‘later’ geld te gaan verdienen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond