Deel dit artikel
-

Ziggo verliezer op tv-markt, KPN trekt aan

Het marktaandeel van KPN op de Nederlandse televisiemarkt is gegroeid ten koste van kabelaar Ziggo. Dat concludeert Telecompaper in een recent rapport.

KPN had aan het einde van het derde kwartaal van 2015 een marktaandeel van 28 procent van het aantal tv-aansluitingen, een groei van 0,4 procentpunt, terwijl het marktaandeel van Ziggo met 0,5 procentpunt daalde naar 52,8 procent.

Ziggo heeft moeite om de gelijkmatige daling van het marktaandeel van kabel te stoppen, stelt Telecompaper-analist en auteur van het rapport Kamiel Albrecht vast.

De belangrijkste uitdager op de televisiemarkt eindigde het kwartaal met 2,199 miljoen tv-klanten, inclusief 1,795 miljoen geabonneerd op KPNs IPTV-dienst. Op de digitale tv-markt won KPN 0,5 procentpunt marktaandeel in het derde kwartaal, naar een totaal van 31 procent.

Ondanks het verlies van klanten is Ziggo nog steeds leider op de tv-markt met 4,14 miljoen tv-klanten aan het einde van september 2015. Het aantal digitale tv-klanten van Ziggo daalde voor het derde kwartaal op rij naar 3,336 miljoen, goed voor een marktaandeel van 48 procent op de digitale tv-markt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond