Deel dit artikel
-

ZoominTV koopt Duitse branchegenoot

Videonetwerk Zoomin.TV neemt het Duitse VoodooVideo van eValue over. De onderneming zal samengaan met de bestaande teams van Zoomin.TV in Duitsland. De prijs van de overname is niet bekendgemaakt.

VoodooVideo is gespecialiseerd in online video adverteren. Het bedrijf combineert display met video-advertenties. De Duitsers claimen een bereik van veertig miljoen gebruikers en beschikken over een netwerk van twintigduizend uitgevers. Bereik en prijzen zijn vergelijkbaar met televisie. Inmiddels is de technologie gelanceerd in Spanje en Engeland.

Volgens Jan Riemens, CEO van Zoomin.TV, wordt het product van VoodooVideo verder geoptimaliseerd gedurende de komende zes maanden.

Zoomin.TV startte tien jaar geleden in West-Europa en heeft zich door de jaren heen uitgebreid naar Noord- en Zuid-Amerika, en de Arabische regio. Het bedrijf produceert ongeveer vierhonderd video’s per dag in zestien talen en 27 categorieën. Grootste afnemers zijn Yahoo, AOL, T-online en Terra. Het Nederlandse onderdeel is overigens nog steeds voor zeventig procent van de Telegraaf.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond