Naar Emerce.nl

Marketing automation


Voor wie?   –  Docent  –   Beeckestijn Business School

Vergroot de effectiviteit van je marketing

Door het automatiseren van al je online marketingactiviteiten kun je interessante leads aantrekken, het gat tussen marketing en de daadwerkelijke sale overbruggen en conversies verbeteren. Klanten oriënteren zich steeds meer online en komen steeds later in de customer journey in contact met je organisatie. Daarbij is een gepersonaliseerde aanpak de norm geworden. Marketing automation helpt je om in te spelen op dit veranderende aankoopgedrag. Je begeleidt klanten met geautomatiseerde campagnes stap voor stap in hun journey. Het resultaat: meer leads en meer omzet.


Voor wie?

Emerce training Marketing automation: voor wie?

Je bent verantwoordelijk voor het genereren van leads en omzet. Wetende dat marketing automation een steeds belangrijkere rol speelt hierin, wil je leren hoe je een strategie voor je eigen organisatie formuleert en implementeert.


Je leert:

  • Hoe je meer leads kunt genereren en leads kunt kwalificeren en nurturen
  • De conversie van je campagnes te verhogen
  • Hoe je campagnes kunt automatiseren en campagne flows ontwikkelt
  • Een buyer persona en journey in kaart te brengen als basis voor data gedreven marketing
  • Een business case op te stellen voor marketing automation
  • De vereisten die de nieuwe Privacywet (AVG/ GDPR) stellen aan marketing automation

Wanneer, waar en investering?

Bekijk de agenda voor alle startdata.
In Amsterdam, Leusden of Utrecht
€ 1.295,- voor 2 dagen, exclusief btw en inclusief materialen en catering

Programma Marketing Automation

Dag 1
9:30 – 12:30 Marketing Automation doelstellingen en funnel
12:30 – 13:30 Netwerklunch
13:30 – 16:30 Buyer persona’s, buyer journey en leadgeneratie aanpak

Dag 2
9:30 – 12:30  Selecteren en inrichten van Marketing Automation
12:30 – 13:30 Netwerklunch
13:30 – 16:30 Implementeren Marketing Automation in de organisatie


De voordelen van de Emerce training Marketing automation

✓ Een interactieve training, met praktijkopdrachten
✓ Je maakt een concreet plan van aanpak op basis van je eigen case
✓ Haal inspiratie uit de theorie en leer van de ervaringen van andere deelnemers


Docent

Kees Groenewoud (1961) is, sinds 1987 werkzaam als consultant, manager en ondernemer op het snijvlak van marketing, innovatie en ICT. Kees begon ooit als marketingconsultant bij Akzo Systems. Vanaf 1989 werd hij sales manager bij en medeoprichter van Livingstones, als gevolg van een management buy out vanuit Akzo. Livingstones werd indertijd één van de marktleiders op het terrein van wat we nu CRM/campagne managementsystemen noemen.


Het Emerce platform

Emerce is al sinds 1998 het belangrijkste multimediale platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business. Door middel van de website, het magazine, events, awards en opleidingen biedt Emerce een platform voor iedereen die zijn eigen kunnen en kennis wil blijven uitdagen.

Als deelnemer aan een van de Emerce opleidingen of trainingen ontvang je gratis 6x het Emerce magazine en krijg je 10% korting op Emerce events. Tip: volg ook het Emerce topic Marketing automation voor het laatste nieuws over en inzichten in dit onderwerp!


Beeckestijn Business School

Emerce verzorgt de opleiding in partnership met Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, online communicatie & customer management.

Inschrijven kan uitsluitend via deze pagina. Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt. Emerce en Beeckestijn zorgen samen voor een onvergetelijke ervaring.

Opleidingsinformatie
  • Opleidingsgebied2 dagen
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:2 dagen á € 1.295,-
  • Datum:
    → 27 sep en 4 okt 2019
    → 2 en 9 dec 2019


Verwante opleidingen