’Marketingbureaus staan voor strategische keuze’
De opkomst van AI zorgt ervoor dat marketingbureaus zich snel moeten gaan bezinnen op hun toekomst. Ze moeten een strategische, binaire keuze maken: maker/bouwer of specialistisch techleverancier.
De opkomst van AI zorgt ervoor dat marketingbureaus zich snel moeten gaan bezinnen op hun toekomst. Ze moeten een strategische, binaire keuze maken: maker/bouwer of specialistisch techleverancier.
Het Nederlandse bedrijf Hyvä zet een strategische stap in de concurrentie met Shopify door een deel van zijn software weg te geven. Directeur Willem Wigman wil bedrijvigheid aanjagen onder...
De Europese Unie stelt volgende week nieuwe wetgeving voor op het gebied van privacy, AI en veiligheid. Die zouden onder meer leiden tot soepeler regels voor cookiebanners.
Een nieuw mediaformat op social media, microdrama’s’, overgewaaid uit China, begint aan te slaan bij de Amerikanen tot 35 jaar.







Het Canadese e-commerceplatform ziet AI-verkeer naar shops sinds januari 2025 met factor zeven stijgen. Sidekick, het intelligente assistentieplatform, wordt in rap tempo omarmd door winkeliers.
Europese adverteerders verdubbelen dit jaar hun bestedingen aan retailmedia als reclamevehikel. Nederland is een voorloper. Voor retailers betekent dit het begin van een reeks ingrijpende veranderingen in hun bedrijfsmodel....
Wat is een passende vergoeding voor agency-diensten? Momenteel onderzoekt Emerce de tarieven van digital agencies in Nederland. Vertegenwoordig jij een agency dan kunnen we je hulp goed gebruiken.
Bird Holding heeft een openbaar bob uitgebracht op alle uitstaande aandelen van het Bredase CM.com. Bird biedt 165,8 miljoen euro. CM.com heeft op het bod nog niet gereageerd.
Ruim vier op de tien webwinkelbestellingen komen in januari retour, blijkt uit internationaal onderzoek van retourplatform Returnless.
Spotify's advertentieplatform trekt in hoog tempo nieuwe klanten aan (+142%). Het Zweedse audiobedrijf zet in op programmatische verkoop en nieuwe partnerships met Amazon en Yahoo om de groei aan...
Deze zomer zullen Nederlandse muziekfestivals RFID-armbandjes gebruiken om gegevens van bezoekers te verzamelen. De technologie bestaat al langer, maar de innovatie zit in de toepassing. De bandjes zijn standaard...
De grootste winkelperiode van het jaar heeft zich uitgebreid tot een strategisch schaakspel waarin adverteerders voortdurend hun budgetten tussen platforms moeten verschuiven. Google en TikTok blijken de grote winnaars,...
Gospooky, opgericht door Tim van der Wiel, lanceerde deze maand een eigen studio voor live online shopping en trekt daarmee interesse uit heel Europa.
Datalekken komen in de helft van de gevallen van MKB-bedrijven met tot 250 werknemers. Retail en de groothandel zijn de prettigste doelwitten voor cybercriminelen.
Podcast-app Podimo heeft in Nederland het grootste aantal luisteraars op zijn netwerk: 1,4 miljoen gebruikers die wekelijks een kleine drie miljoen downloads genereren.
Apple heeft in het vierde kwartaal van het fiscale jaar 2025 opnieuw solide financiële resultaten neergezet, met een omzetgroei van ongeveer 8 procent ten opzichte van een jaar eerder.