Industry Wire

Geplaatst door fonq.nl

fonq.nl bouwt woonwebwinkel JAAP.NL

Fonq.nl is een van de grootste ketens van webwinkels in Nederland. Het bedrijf heeft eigen shops, maar maakt en beheert ook winkels van derde partijen. Zo’n white label webwinkel geeft derde partijen de gelegenheid om zonder kopzorgen een winkel op internet te openen. JAAP.NL kan in dit geval zijn bezoekers een extra dienst bieden. Telegraaf Media Nederland, dat 100% van de aandelen van JAAP.NL in bezit heeft, breidt op deze manier haar activiteiten op het gebied van wonen uit. Fonq.nl en JAAP.NL hebben samen gekeken naar het profiel van de bezoekers van JAAP.NL. Op basis daarvan is het assortiment bepaald.

Fonq.nl zorgt in opdracht van JAAP.NL voor het productmanagement, de logistiek en de bouw van de webwinkel. Omdat het om een white label constructie gaat, ontvangt JAAP.NL een commissie over de producten die in de webwinkel van JAAP.NL worden gekocht. De winkel is volledig geïntegreerd in de site van JAAP.NL. “Schoenmaker, houd je bij je eigen leest in optima forma. De beste omschrijving van deze vorm van dienstverlening die we onder de fonq.nl vlag aanbieden”, aldus Patrick Kerssemakers, CEO van fonq.nl. “We hebben ervaring met white label webwinkels. Voor meerdere grote partijen verzorgen we de winkel en alles daaromheen. Inclusief bijvoorbeeld de facturatie en levering. Wij hebben ervoor gezorgd dat JAAP.NL nu beschikt over een complete, professionele winkel voor interieuraccessoires, specifiek gericht op de doelgroep van hun eigen website.”

Hans Voorn, directeur van JAAP.NL: “Telegraaf Media Nederland heeft geen groot woonsegment. Vroeger hadden ze wel de Woonkrant online, nu alleen nog De Woonkrant in De Telegraaf (op papier). Dit jaar gaat TMnl bekijken hoe het woonsegment eventueel verder uitgebreid kan worden. In dat opzicht is deze webshop een pilot.” De nieuwe webwinkel van JAAP.NL richt zich op de zogenaamde funshopper. Voorn legt uit: “Een groot deel van de bezoekers op onze site, kijken vooral voor hun plezier. Dat zijn funshoppers die niet noodzakelijk gelijk een huis gaan kopen. Ze zijn wel erg met wonen bezig.” JAAP.NL biedt juist deze bezoekers met zijn shop een extra dienst; Telegraaf Media Nederland breidt op deze manier het woonsegment uit.

Over fonq.nl
Fonq.nl is het eigentijds webwarenhuis dat bestaat uit meer dan 60 eigen niche webwinkels op het gebied van wonen, koken, tuin, design en cadeaus. Voorbeelden hiervan: barbecueswinkel.nl, gadgetfabriek.nl en brabantia-webshop.nl. Speciaal voor bedrijven heeft fonq.nl een B2B tak. Fonq.nl zakelijk is de juiste partner als het gaat om relatiegeschenken, zakelijke aanvragen, joint promotions en incentives. Voor consumenten en bedrijven brengt fonq.nl een eigen giftcard op de markt. Daarnaast maakt en beheert het bedrijf webwinkels voor derde partijen, zoals Rituals en Achmea. Meer informatie op http://over.fonq.nl .

Over JAAP.NL
JAAP.NL staat voor transparantie in de huizenmarkt. JAAP.NL is dé website voor de consument die zoekt naar huizen in Nederland. JAAP.NL heeft het grootste aanbod huizen van Nederland en is de 2e huizensite in Nederland wat betreft bereik. JAAP.NL geeft de meest betrouwbare en complete informatie over huizen. Zo laat JAAP.NL ook zien of er veel wordt ingebroken bij een huis, of er geluidshinder bij een huis is en of het huis op een gifbelt staat. Maandelijks heeft JAAP.NL ongeveer 750.000 unieke huizenzoekers en 20.000.000 pageviews. (Bron: Google Analytics). De actuele huizenindex van JAAP.NL is 5.000.000 huizen, waarvan 250.000 te koop en 95.000 te huur.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht