Industry Wire

Geplaatst door Adversitement

ActCorrect maakt online data realistisch

Uit continue monitoring door Adversitement blijkt dat de afwijking in het aantal unieke bezoekers momenteel varieert tussen de 20 en maar liefst 400 procent. Dit fenomeen komt in alle bestaande analytics-oplossingen in toenemende mate voor. ActCorrect is de eerste oplossing die de beschikbare online gegevens corrigeert. Hierbij wordt de privacy van de internetgebruiker gewaarborgd. Deze abonnementdienst is vanaf vandaag beschikbaar.

Internetbrowsers nemen steeds meer maatregelen om de privacy van internetgebruikers te waarborgen. Zo rust Microsoft zijn Internet Explorer 9 uit met zogenaamde Tracking Protection, en krijgt ook Mozilla FireFox een ‘do-not-trackbutton’. De meeste browsers beschikten al over een ´private browsing´ optie waarbij alle sporen na het browsen worden uitgewist. Hiermee heeft de websitebezoeker weer controle over zijn eigen privacy. Een goede zaak, zo vindt online analytics specialist Adversitement. Het is immers realiteit dat internetgebruikers momenteel ongerust zijn over hun privacybescherming. Adverteerders en publishers dienen dit, ter voorkoming van ernstige reputatieschade, te respecteren.

ActCorrect
Adversitement ontwikkelde ActCorrect: een ingenieus correctiemodel dat rekening houdt met de invloed van privacy settings op online gegevens. Het model maakt hiervoor slim gebruik van de websitebezoekers die zich kenbaar maken, om zo uitspraken te doen over de onbekende bezoekers. Alle relevante invloedsfactoren worden hierbij in acht genomen. Daardoor is ActCorrect erop berekend dat het aantal ‘unieke’ bezoekers behoorlijk beïnvloed kan worden door het niet opslaan of verwijderen van cookies, en dat online verkopen vaak niet meer gerelateerd kunnen worden aan de oorspronkelijke online advertentie. Bovendien ondervangt Adversitement met dit correctiemodel de opkomst van mobiel internet en het gegeven dat één internetgebruiker vaak gebruik maakt van meerdere apparaten en internetaansluitingen. Verbetering van datakwaliteit heeft dus direct invloed op hoe de online marketing euro’s besteed worden.

Informatie met respect voor privacy
Bij de inzet van ActCorrect ontvangen organisaties op vaste tijdstippen gecorrigeerde cijfers. Rapportages die een reëel beeld geven van het gedrag van internetgebruikers en zeer snel in de bedrijfsvoering toegepast kunnen worden. Zo kunnen organisaties toch gebruik maken van betrouwbare informatie over het bezoekersgedrag op hun websites, zonder dat de privacy van internetgebruikers ook maar een moment in het geding komt.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht