-

Beacons pushen omzet retailer

Retailers lopen voorop als het gaat om de implementatie van IoT-devices en -applicaties. Maar het gebruik van beacons verloopt nog steeds mondjesmaat: zo’n 17 tot 29 procent van de retailers wereldwijd heeft dergelijke technologie in zijn fysieke winkel geïnstalleerd.

plaatje retail 1Maar wie het gebruikt is er tevreden over, zo concludeert eMarketer op basis van onderzoek van Retail TouchPoints.

Beacontechnologie levert consumenteninzicht op

De voordelen? Het levert inzicht in consumentengedragingen op (71 procent). Consumenten kunnen ermee tot op gangpadniveau getarget worden (65 procent). Het zorgt tevens voor meer engagement onder klanten in de winkel (59 procent). En men is beter in staat op de persoon afgestemde aanbiedingen te doen (53 procent).

plaatje retail

Meer omzet door beacons

Leidt dat tot meer omzet? Jazeker. 24 procent van de retailers ziet door beacontechnologie een salesgroei. En nog eens 24 procent zegt een toename te zien in het aantal klanten dat ingaat op de aanbiedingen.

Hogere budgetten, vooral voor wifi

Maar liefst 43 procent van de retailers verhoogde de budgetten voor ‘store operations’. En nieuwe technologieën omvatten 57 procent van deze budgetverhogingen. Waar dat budget dan precies heen gaat? Vooral het aanbieden van gratis wifi in de winkel (71 procent), maar beacontechnologie volgt op de tweede plaats (28 procent).

Gratis wifi vinden veel retailers belangrijk. Het zou niet alleen de customer experience positief beïnvloeden, ook de loyaliteit en sales gaan ervan omhoog. Zo zegt ongeveer 50 procent van de retailers dat in-store wifi de sales een boost gaf van 2 procent.

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het novembernummer van Emerce magazine (#144)

Het volledige onderzoek The New Age of Store Operations van Retail TouchPoints is hier te downloaden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond