-

Millennials slordig met content

Millennials nemen weinig moeite om te checken of de content die ze delen juist is of überhaupt door de beugel kan. Het publiceren an sich is simpelweg belangrijker voor ze.

Zo checkt maar liefst 42 procent niet of een gedeelde post wel accuraat is. 37 procent heeft nadien ook geen behoefte om zaken nog aan te passen. En 27 procent neemt zelfs niet eens de moeite om een post nog eens door te lezen. Dit blijkt uit het onderzoek The State of Content van Adobe.

plaatje adobe1

Vechten om leestijd

Met de huidige explosie aan content moet worden gevochten om de tijd van consumenten. Ze worden dan ook steeds selectiever in wat er bekeken of gelezen wordt.

Krijgen consumenten een tijdslimiet van vijftien minuten om content tot zich te nemen, dan kiest 66 procent liever voor een video met breaking news dan het lezen van een artikel.

plaatje adobe3

Multiscreening leidt af

Bijna negen op de tien consumenten (88 procent) doet aan multiscreenen en gebruikt gemiddeld 2,42 devices tegelijkertijd. Maar niet iedereen vindt dat een prettige situatie: 40 procent van de consumenten zegt zich daardoor afgeleid te voelen. En millennials (48 procent) rapporteren dat gevoel zelfs iets vaker dan de andere generaties.

Gemiddeld heeft de consument zes devices en worden twaalf bronnen gebruikt. Millennials laten daarin iets hogere cijfers zien: gemiddeld zeven devices en veertien bronnen. Uiteraard is de smartphone is het meest gebruikte device onder millennials.

plaatje adobe2

Entertainment belangrijker dan accuraatheid

In het oerwoud aan content maakt de consument een keuze. En die keuze is niet altijd op accuraatheid gebaseerd. Zo vindt een kwart van de consumenten de entertainmentwaarde van een bericht belangrijker dan de accuraatheid ervan. En onder millennnials (35 procent) is dit percentage zelfs nog hoger. 42 procent van de millennials checkt dan ook zelf niet regelmatig of een bericht dat zij delen wel accuraat is.

Consumenten worden echter wel sceptischer. 72 procent van de consumenten vertrouwt content van familie of vrienden eerder dan van beroemdheden of YouTube-sterren (31 procent). En bijna zeven op de tien (68 procent) heeft meer vertrouwen in het verhaal van een ooggetuige dan een nieuwslezer (32 procent).

plaatje adobe4

Ook vraagt ongeveer 60 procent zich weleens af of een nieuwsartikel biased is, een foto bewerkt is of dat een auteur betaald wordt om een positieve review te schrijven. En millennials zijn daarin nog wantrouwender dan de andere generaties, zelfs als de content door peers gedeeld wordt.

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het decembernummer van Emerce magazine (#145)

Het volledige onderzoek The State of Content van Adobe is hier te downloaden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond