-

Minder mail a.u.b.

Maar liefst tweederde van de Amerikaanse internetgebruikers is geabonneerd op e-mails van een merk. Maar lezen ze ze ook? Niet echt, concludeert TechnologyAdvice. 60 procent leest mailings, maar slechts zestien procent doet dat regelmatig en nog geen dertien procent leest meer dan de helft van alle ontvangen berichten.

plaatje taDe reden? Weinig relevantie en een teveel aan mailings. Zo bestempelt bijna de helft van de ontvangers de marketingmails als irrelevant. Een derde laat ze daarom ook direct naar de spambox gaan, aldus eMarketer. Van de mensen die vinden dat ze simpelweg teveel mails ontvangen, stuurt bijna de helft de spamfilter erop af.

Maar hoe vaak loopt een mailbox eigenlijk over van de ongewenste mail? 49 procent van de ondervraagde Amerikanen zegt dagelijks irrelevante e-mails te ontvangen. En 29 procent bevestigt dat dit op wekelijkse basis gebeurt. Kortom, bijna 80 procent ontvangt minstens wekelijks mailings zonder toegevoegde waarde.

Wat ontvangers wel willen?
  • Minder mails (43,9 procent), uiteraard.
  • Meer inhoudelijke mails (24,2 procent).
  • Meer persoonlijke aanbiedingen (23,9 procent).
  • En mailings met een beter visueel design (13,1 procent).

Lezers willen met een mailing makkelijke toegang tot relevante informatie. Het bespaart tijd en laat ze kennis maken met content die anders niet gevonden zou zijn. Maar vindt de consument nu eigenlijk relevant? Promoties en aanbiedingen, zegt bijna 40 procent van de ondervraagde Amerikanen. Nieuws en updates volgen met 26,2 procent op de tweede plaats. Berichten van de klantenservice ziet slechts een op de tien consumenten als relevante mailinformatie. Daarvoor is e-mail blijkbaar niet het juiste kanaal.

Wanneer wordt e-mail als spam bestempeld?

  • Bij te vaak mailen (45,8 procent).
  • Als ik me niet bewust heb aangemeld (36,4 procent).
  • Wanneer het irrelevante content betreft (31,6 procent).
  • Als de mails onpersoonlijk zijn (10,4 procent).

Het volledige rapport Do your subscribers read your emails? Van TechnologyAdvice is hier te downloaden.

Een infographic met de belangrijkste resultaten is hier direct te downloaden.

*) Dit artikel werd eerder gepubliceerd in het meinummer van Emerce magazine (#140)

plaatje ta3

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond