-

Onderzoek: paid search levert prima resultaten

Pay-per-click advertising is net als e-mailreclame niet erg sexy. Maar het levert prima resultaten en is daarmee een van de snelst groeiende industrieën. Welk format het beste werkt? Tekstuele ads (90 procent), gevolgd door remarketing ads (80 procent) en mobiele ads (71 procent).

Dit concludeert Hanapin Marketing op basis van onderzoek onder Amerikaanse professionals. PPC advertising blijkt dit jaar succesvoller dan gepland.

Maar liefst acht op de tien ondervraagde marketeers noemt de resultaten ‘erg goed’. En nog eens 20 procent beoordeelt ze als ‘goed’, aldus eMarketer. Geen wonder dat 72 procent van de Amerikaanse marketeers paid search een van de meest effectieve marketingkanalen vindt.

plaatje hanapin

Hogere budgetten voor pay-per-click advertising

Het succes zorgt ervoor dat de investeringen in pay-per-click advertising flink hoger uitvallen dan verwacht. Vorig jaar gaf slechts 10 procent van de ondervraagden aan hun PPC-budget in 2015 te verhogen. Maar 70 procent zegt dit nu alsnog gedaan te hebben. Voor het komende jaar is daarom 48 procent van de marketeers van plan hun uitgaven op te schroeven.

plaatje hanapin2

Tekstuele ads zijn groot succes

Vooral tekstuele ads zijn een succesfactor. Maar liefst 90 procent van de ondervraagde professionals zegt dat dit het belangrijkste PPC-kanaal voor hen is. Ook remarketing ads (80 procent) en mobiele ads (71 procent) doen het goed. Programmatic (33 procent) en native (25 procent) komen echter onderaan het Amerikaanse lijstje te staan.

plaatje hanapin3

Vooruitzichten voor 2016

Wat de belangrijkste aspecten zullen zijn van PPC in 2016? Optimalisatie van conversie rates (75 procent) en social advertising (74 procent). Daar zijn zowel de adverteerders als de bureaus het over eens. Maar ook automation software (61 procent), gespecialiseerde targeting (60 procent) en mobiele locatie (54 procent) gooien hoge ogen.

plaatje hanapin4

De budgetten voor 2016 nemen toe. Maar de verdeling ervan is divers. Zo kiest 75 procent ervoor het mobiele PPC-budget te verhogen, 74 procent gaat voor Google Adwords, 67 procent geeft meer uit aan Facebook, 60 procent verkiest Bing ads en 50 procent zet juist hoger in op display.

Het volledige onderzoek The State of PPC 2015-2016 van Hanapin Marketing is hier te downloaden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond