-

Seamless ervaring blijkt struikelblok

Computers, tablets, smartphones; we hebben steeds meer connected apparaten in huis. Europeanen gemiddeld zes. Waarvan ze er dagelijks drie gebruiken. 85 procent van de gebruikers wisselt veelvuldig van apparaat tijdens online taken. Vooral voor e-mail, social media en online shoppen.

Slechts vier op de tien Europeanen vindt het gebruik goed op elkaar aansluiten. Niet alleen het opnieuw moeten inloggen leidt regelmatig tot ergernissen (24 procent), ook een verandering van het schermformaat (18 procent) heeft een negatieve impact op de multi-channel experience. Dat blijkt uit onderzoek van Adobe.

Plaatje Adobe

Puur op de mobiel

Steeds meer taken worden tegenwoordig puur op de mobiel uitgevoerd. Denk aan e-mail (24 procent) en navigatie (24 procent), maar ook social media (17 procent) en het lezen van artikelen (15 procent). De jongere generatie bekijkt daarnaast ook graag videocontent ‘mobile only’ (23 procent) of luistert naar de radio (20 procent).

Plaatje Adobe3

Minder en korter sitebezoek

Internetverkeer via de desktop neemt daarnaast in alle industrieën af. Maar vooral media & entertainment (-9,9 procent) en retail (-9,6 procent) zagen jaar-op-jaar dalende desktopcijfers.

Sitebezoek via de smartphone neemt in de meeste landen iets toe. Maar over het algemeen bezoekt de consument minder websites dan voorheen. En ook de consumptieduur neemt af.

Hoe dit komt? Door de mobiel, aldus Adobe. Maar liefst 72 procent van de Europese consumenten zegt de surfervaringen op de smartphone erger te vinden dan op de desktop.

Plaatje Adobe2

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het juninummer van Emerce magazine (#150).

Het volledige onderzoek Adobe Digital Index: Europe Best of the Best 2015 van Adobe is hier te downloaden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond