-

Single customer view blijft lastig

Personalisatie levert maar liefst 158 procent meer clicks op. Maar een single customer view creëren blijkt niet eenvoudig. Maar liefst 81 procent van de Amerikaanse marketeers heeft er problemen mee, door bijvoorbeeld een gebrek aan tools.

Dit blijkt uit onderzoek van Experian, samengevat in het 2016 Digital Marketer Report.

De drie grootste uitdagingen bij het creëren van een single customer view? Technologie om klantdata real time te integreren (54 procent), onvermogen om meerdere databronnen en -technieken samen te voegen (49 procent) en toegang tot data binnen de organisatie (48 procent).

Experian 1

Wie is de klant eigenlijk?

Wie contact wil maken met de consument, moet eerst weten wie de consument precies is. En laat dat nu net dé uitdaging van marketeers zijn (38 procent). Ongeacht de bedrijfsgrootte of sector waarin de marketeer werkzaam is. Op de tweede plaats staat zicht hebben op concurrenten (35 procent). En de derde grootste uitdaging is voorop gaan in nieuwe marketingtrends (33 procent).Experian 2

Investeren in predictive modelling

Ambitie is er ondanks de drempels wel: 66 procent van de marketeers zegt komend jaar predictive modelling uit te rollen. Toch zeggen ook veel C-level marketeers dat ze de waarde van predictive modelling nog niet volledig hebben kunnen bewijzen tegenover hun management (59 procent). En 57 procent van hen geeft aan dat de aanwezige tools ervoor nog niet erg volwassen zijn.

Experian 3

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het meinummer van Emerce magazine (#149).

Het volledige 2016 Digital Marketer Report van Experian is hier te downloaden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond