-

Tv-commercial stimuleert e-shopping

Second screens fungeren steeds meer als een verlengstuk van (online) televisie en video op het hoofdscherm. Kijkers raken door het ene scherm getriggerd om op het andere scherm actie te ondernemen.

Dat blijkt uit het Achieving Deliousness, adapting to an increasingly content-hungry world-onderzoek van Adobe.

Actief op de laptop

Meer dan een derde (38 procent) van de kijkers gaat online winkelen na het zien van een commercial. En 27 procent surft naar de mediasite van de show die hij bekijkt. Veel kijkers zijn echter al online zonder directe aanleiding: 63 procent is tijdens het tv-kijken actief op de laptop.

adobe

Dol op multi-screening

Consumenten zijn dus dol op multi-screening. 81 procent voelt zich vermaakt, 76 procent voelt zich productief en 53 procent zegt gefocust te zijn als ze naast tv-kijken met een ander device bezig zijn. Maar het type device dat voorkeur heeft, verschilt wel per generatie.

Over het algemeen noemen millennials de smartphone als primary screen, gevolgd door de laptop of desktop en tot slot de tablet. Gen X’ers en babyboomers kiezen eerder voor de laptop of desktop, waarna de smartphone en tablet volgen.

adobe-2

Nieuwe technologische snufjes?

Alhoewel de meeste generaties inmiddels open staan voor het dagelijkse gebruik van technologie, bekijken de meeste mensen toekomstige ontwikkelingen nog met argusogen. Zo denkt slechts 29 procent van de ondervraagden de komende drie jaar virtual reality te gaan gebruiken.

39 procent ziet zichzelf in die periode met een wearable fitness device. 42 procent wil apps in de auto gebruiken en tevens 42 procent zegt connected home devices voor bijvoorbeeld de koelkast of thermostaat in gebruik te nemen de komende drie jaar.

Over tien jaar denken de meeste mensen wel meer gebruik te maken van deze ‘nieuwe technologische snufjes’. Maar alleen de connected home devices (54 procent) en de auto-apps (53 procent) worden door meer dan de helft van de ondervraagden ingezet tegen die tijd.

adobe-3

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het oktobernummer van Emerce magazine (#152).

Het volledige onderzoek van Adobe kan hier gedownload worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond