-

Zonder camera is smartphone waardeloos voor millennials

Millennials zijn dol op hun smartphone. Vooral de camera is voor hen van essentiële waarde (72 procent). En niet alleen voor het maken van selfies, ook voor zaken als mobiel bankieren.

Vandaar dat maar liefst 32 procent van de millennials de smartphone direct wil laten maken als de camera het niet meer doet. Zonder zou het device namelijk praktisch waardeloos zijn, aldus de ondervraagde millennials in een onderzoek van Zogby Analytics voor het Amerikaanse Mitek.

Meerdere selfies per dag

Natuurlijk maken millenials selfies. Slechts 17 procent van de ondervraagden zegt dat niet te doen. Hoe vaak de camera gemiddeld op zichzelf gericht wordt? 38 procent van de millennials geeft toe minstens een selfie per dag te maken. 20 procent doet het een paar keer per week. 13 procent kijkt eens per maand in de eigen camera. En 10 procent maar liefst tien keer of vaker per dag.

plaatje mitek

Liever mobile capture dan zelf intypen

Maar het gemak van foto’s bereikt langzaamaan ook andere gebieden. Zoals mobiel bankieren. Zo zegt 68 procent van de Amerikaanse millennials met een smartphone liever te doen aan mobile capture, oftewel het nemen van een foto voor het doorsturen van data, dan het zelf intypen van de benodigde informatie. En meer dan de helft van de ondervraagde millennials heeft weleens geld gestort met behulp van een foto.

Ook andere branches zijn in trek voor mobile capture. Bijna een derde van de millennials (30 procent) zou graag zien dat retail de functionaliteit meer zou toepassen voor bijvoorbeeld loyaliteitsprogramma’s. Maar ook verzekeringsbedrijven, credit cardmaatschappijen, educatieve- en gezondheidsinstellingen mogen er meer mee doen doen. Bijvoorbeeld voor inschrijvingen, het doen van claims of het betalen voor cursussen.

plaatje mitek 2

Mobile capture geeft boost

Functionaliteiten zoals mobile capture kunnen een branche een flinke boost geven. Zo zorgt het er onder andere voor dat mobiel bankieren steeds populairder wordt. Onder millennials, maar ook andere leeftijdsgroepen. Dat blijkt uit onderzoek van JPMorgan Chase & Co., aldus eMarketer.

Het afgelopen jaar nam zowel het gebruik van mobiele apps (33 procent) als het reguliere online bankieren (35 procent) sterk toe. Millennials gaan voorop in hun gebruik van een online portal of website van de bank (78 procent). Ook mobiele apps (67 procent) gebruiken zij van de verschillende generaties het meest. Maar vlak ook de babyboomers niet uit. Van hen gebruikt inmiddels ook 67 procent de online bankieren-mogelijkheid. En nog eens een derde van hen checkt weleens in op de mobiele app.

plaatje mitek 3

Het volledige onderzoek #Millennials the Next #MobileDisruptors van Mitek is hier te downloaden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond