Headlines Topic

Social, pagina 4

Achtergrond Gedragen Kamerleden zich echt zo actief op Twitter?

12 maart 2014 15:53 Rens Dietz Geen reacties
shutterstock_173612945

Onlangs presenteerde Weber Shandwick het onderzoek ‘Twitter en de Tweede Kamer’. Hoewel het onderzoek geen duidelijke conclusie heeft, liet het onderzoek zien dat Tweede Kamerleden zich actief gedragen op sociale media. Of eigenlijk alleen op Twitter. Het onderzoek geeft veel goede statistieken, maar naar mijn smaak mist er wat kwantitatieve data. Laat ik die hier dan toevoegen.

Lees verder »

Achtergrond McDonald’s verhoogt engagement met Snapchat Stories

10 maart 2014 11:21 Gerrit van Leeuwen Geen reacties
Snapchat_McDonalds

In navolging van onder anderen MTV, Audi en Unilever is McDonald’s de volgende multinational die de populaire jongerenapp Snapchat als marketinginstrument inzet. Tot dusver niets nieuws, echter McDonald’s maakt nu als een van de eerste bedrijven gebruik van het eind vorig jaar gelanceerde Snapchat Stories.

Lees verder »

Achtergrond Ook retailer ontkomt niet aan Pinterest

6 maart 2014 09:00 Saskia Wijsman Geen reacties
shutterstock_175224353

Eén van de social netwerken die hard groeit, is Pinterest. Wat betekent dit voor de retailer? Moeten ze allemaal gaan pinnen?

Lees verder »

Opinie Waarom betaalde Zuckerberg 19 miljard voor WhatsApp?

1 maart 2014 10:00 Sil Kingma 10 reacties
shutterstock_177177047

Onlangs werd bekend dat Facebook Whatsapp heeft gekocht voor een astronomisch bedrag van 19 miljard dollar. De vraag is dan ook waar de meerwaarde van WhatsApp voor Facebook ligt. Zeker gezien het feit dat WhatsApp vrij is van reclame-uitingen. Het enige wat Facebook lijkt te kopen is een hele berg met informatie, Big Data. Maar waarom nog meer?

Lees verder »