Headlines Topic

Social, pagina 7

Achtergrond Utopia meest besproken tv-programma op Twitter

7 februari 2014 09:00 Rens Dietz Geen reacties
picture

Er gebeurde veel in het televisielandschap afgelopen maand: met veel bombarie werd Utopia gelanceerd, de rentree van Wie is de Mol? was een feit en De Wereld Draait Door verhuisde naar Nederland 1. Tijd voor een analyse wat er in de maand januari via Twitter gebeurde rondom de televisieprogramma’s.

Lees verder »

Achtergrond Introductie in Twitter Ads & Twitter Cards

5 februari 2014 09:02 Herman Couwenbergh Geen reacties
twitter

Vorige week mocht ik bij KittyHawk een presentatie geven over de mogelijkheden die Twitter biedt voor online zakendoen. Daarbij richtte ik me op twee belangrijke zaken. Enerzijds de opties van Twitter Ads, omdat ik verwacht dat het zelfbedieningsstation dit jaar verder uitgerold gaat worden. Anderzijds de Twitters Card-technologie, omdat nog te weinig websites gebruikmaken van de mogelijkheden van deze deze technologie.

Lees verder »

Opinie ROI of ROE: wat levert social media marketing op?

31 januari 2014 11:00 Eric van Hall Geen reacties
ROIsocial

Online marketeers staan onder grote druk om al hun inspanningen te vertalen naar ROI: Return On Investment. Directies van organisaties willen weten wat elke Euro die ze in online marketing steken uiteindelijk oplevert. Alleen bij social media is ROI niet de beste indicator. Bij social media kun je beter uitgaan van ROE. Welke metrics zijn hiervoor beschikbaar?

Lees verder »

Best practice LinkedIn leadgeneratie: cold calling is dood

30 januari 2014 09:11 Perry van Beek Geen reacties
Linkedin

Volgens Wikipedia is leadgeneratie: ‘Alle activiteiten die gericht zijn op het in contact te komen met potentiële klanten. In de zakelijke markt is dit vaak een specifieke salesactiviteit.’ Aanvullend: ‘Het achterliggende doel van leadgeneratie is bijna altijd om nieuwe klanten te werven. Daarom wordt leadgeneratie ook vaak gezien als een vorm van koude acquisitie.

Lees verder »