Headlines Topic

Social, pagina 7

Achtergrond Introductie in Twitter Ads & Twitter Cards

5 februari 2014 09:02 Herman Couwenbergh Geen reacties
twitter

Vorige week mocht ik bij KittyHawk een presentatie geven over de mogelijkheden die Twitter biedt voor online zakendoen. Daarbij richtte ik me op twee belangrijke zaken. Enerzijds de opties van Twitter Ads, omdat ik verwacht dat het zelfbedieningsstation dit jaar verder uitgerold gaat worden. Anderzijds de Twitters Card-technologie, omdat nog te weinig websites gebruikmaken van de mogelijkheden van deze deze technologie.

Lees verder »

Opinie ROI of ROE: wat levert social media marketing op?

31 januari 2014 11:00 Eric van Hall Geen reacties
ROIsocial

Online marketeers staan onder grote druk om al hun inspanningen te vertalen naar ROI: Return On Investment. Directies van organisaties willen weten wat elke Euro die ze in online marketing steken uiteindelijk oplevert. Alleen bij social media is ROI niet de beste indicator. Bij social media kun je beter uitgaan van ROE. Welke metrics zijn hiervoor beschikbaar?

Lees verder »

Best practice LinkedIn leadgeneratie: cold calling is dood

30 januari 2014 09:11 Perry van Beek Geen reacties
Linkedin

Volgens Wikipedia is leadgeneratie: ‘Alle activiteiten die gericht zijn op het in contact te komen met potentiële klanten. In de zakelijke markt is dit vaak een specifieke salesactiviteit.’ Aanvullend: ‘Het achterliggende doel van leadgeneratie is bijna altijd om nieuwe klanten te werven. Daarom wordt leadgeneratie ook vaak gezien als een vorm van koude acquisitie.

Lees verder »

Achtergrond Infographic: de cijfers van Facebook

28 januari 2014 09:00 Egbert van Keulen 2 reacties
facebook

Onderzoekers van de prestigieuze Princeton University hebben de dood van Facebook voorspeld op basis van – ahum – de levenscyclus van epidemieën. Tussen 2015 en 2017 zou 80 procent van de Facebook het netwerk de rug toekeren. Voorlopig merken we er nog weinig van. Woensdag maakt Facebook zijn kwartaalcijfers bekend. Die zijn vermoedelijk nog beter dan die over het derde kwartaal.

Lees verder »