Geplaatst door Eilie.nl

1400 nieuwe mobiele telefoons voor medewerkers Noorderpoort Groningen

Recent heeft Coltel dochter Eilie.nl de mobile tender van onderwijsinstelling Noorderpoort gewonnen. In totaal zal Eilie.nl ruim 1.400 mobiele telefoons leveren van het type Microsoft Lumia 640 LTE Dual SIM , de eerste exemplaren zijn recent geactiveerd. ROC Noorderpoort brengt met de aanschaf van de mobiele telefoons de mobiele communicatie naar een hoger niveau. De onderlinge communicatie tussen medewerkers moet stabieler en consistent verlopen en het mobiele kanaal zal verder worden geïntegreerd binnen het lesgeven. Naast het leveren van de mobiele telefoons verzorgt het Groningse Eilie.nl ook de accessoires en de service. De samenwerking heeft vooralsnog een duur van 3 jaar.

Op afstand lesgeven is nu mogelijk

“We zijn zeer verheugd met het winnen van deze tender”, geeft Iebele Otten, eigenaar van Eilie.nl trots aan. “Wij zien deze partnership als een bevestiging van onze strategie waarin wij de focus continu leggen op het willen onderscheiden in bewezen kwaliteit en persoonlijke service. We voldoen aan de vraagstelling om mee te gaan in de procedures van Noorderpoort, met onze flexibele systemen kunnen wij dit per klant eenvoudig aanpassen. Ook het feit dat wij goed op de hoogte zijn van de mobiele ontwikkelingen binnen scholen en onderwijsinstellingen heeft een rol gespeeld. Onze kennis vertalen wij naar stabiele en vernieuwende mobiele oplossingen. De medewerkers van Noorderpoort kunnen binnenkort bijvoorbeeld video inzetten of middels een conference call snel met elkaar overleggen. Ook op afstand lesgeven is nu mogelijk, een ontwikkeling die door de introductie van standaarden eindelijk doorbreekt!”

Efficiënter werken krijgt impuls

“In totaal hadden vijf leveranciers zich ingeschreven voor deze meervoudige onderhandse aanbesteding. Naast prijs, kwaliteit en service vonden wij het belangrijk dat de opdracht gegund werd aan een telecombedrijf uit de regio Groningen”, geeft Bareld Aalders, Contractmanager bij ROC Noorderpoort Groningen, aan. “Alle medewerkers krijgen uiteindelijk een nieuwe telefoon, degene die nu nog geen smartphone bezitten krijgen voorrang. Na een interne cursus worden de telefoons uitgereikt, handig is de dual sim oplossing die zakelijk en privé bellen mogelijk maakt. De levering van de toestellen is best nog een spannende opgave, begin december moeten er al zo’n 1.000 toestellen zijn geactiveerd. Met de recente eerste levering liggen we goed op planning. De grootschalige vervanging van telefoons brengt ROC Noorderpoort de mobiele communicatie naar een hoger niveau, efficiënt en vernieuwend werken krijgt hierdoor binnen ROC Noorderpoort een flinke impuls.”