Vodafone-winkels voorzien van indoor picocell

Rijen, 5 maart 2015 – Samen met Vodafone Nederland implementeert Ericsson (NASDAQ: ERIC) second-generation picocell base stations (RBS 6402) in alle Vodafone-winkels in Nederland.

De RBS 6402 is een slank, compact en high-performance picocell radio-basisstation voor gebruik binnenshuis, met multi-standaard, multi-band mogelijkheden en Wi-Fi support. Het is snel en eenvoudig te installeren om de dekking en capaciteit in kleinere panden zoals kantoren, restaurants en winkels te verbeteren.

Vodafone heeft wereldwijd 32 miljoen zakelijke klanten. In Nederland bedient Vodafone meer dan vijf miljoen zakelijke klanten en particulieren via 400 winkels door het hele land.

Valter D’Avino, Hoofd Ericsson Regio West en Centraal Europa: “Als strategisch netwerkleverancier van Vodafone maakt Ericsson de belofte waar om samen de groeimogelijkheden van de zakelijke martk te benutten met onze ‘small cell’- portfolio.”

De pico RBS 6402 is complementair aan de Ericsson Radio Dot-oplossing. De RBS 6402 is geschikt voor gebouwen tot 5000 vierkante meter; voor grotere gebouwen en locaties heeft de Radio Dot-oplossing de voorkeur.

Kleinere gebouwen en locaties hebben dezelfde mobiele breedband dekking een capaciteitseisen als hun grotere tegenhangers. Het compacte all-in-one design van de RBS 6402 picocell levert 300 Mbps LTE snelheden carrier-aggregatie, waarmee de capaciteit van de picocell verdubbelt.

Voor meer informatie, lees hier het volledige Engelstalige bericht

Over Ericsson
Ericsson is ‘s werelds grootste leverancier van communicatietechnologie en -diensten. De lange-termijn relaties met alle grote telecom operators ter wereld stelt mensen, bedrijven en samenlevingen in staat het potentieel te ontwikkelen en een duurzamere toekomst te creëren. Ericsson’s diensten, software en infrastructuur – vooral in mobiliteit, breedband en de cloud – stellen de telecom industrie en andere sectoren in staat beter zaken te doen, de efficiëntie te verhogen, de gebruikerservaring te verbeteren en nieuwe kansen te benutten.

Het bedrijf is met meer dan 115.000 medewerkers actief in meer dan 180 landen. Vandaag de dag gaat meer dan 40 procent van het wereldwijde mobiele verkeer over Ericsson netwerken en ondersteunt Ericsson netwerken die meer dan 2,5 miljard abonnees bedienen. Ericsson’s investeringen in research & development zorgen ervoor dat hun oplossingen en klanten voorop blijven lopen.

De netto verkoop in 2014 bedroeg SEK 228 miljard (EUR 33,1 miljard). Ericsson is opgericht in 1876, heeft zijn hoofdkantoor in Stockholm en is genoteerd aan de NASDAQ OMX, Stockholm en de NASDAQ New York.