Geplaatst door Cubiks

Cubiks en Recrout ontwikkelen recruitment en assessment met big data

UTRECHT, 20160208 — Cubiks heeft deze week een overeenkomst gesloten met het data gedreven matching platform Recrout voor het leveren van de psychometrische instrumenten waarmee Recrout haar matching motor kan voeden. Cubiks wordt hiermee de exclusieve partner voor het jonge online platform van Recrout. De samenwerking is in eerste instantie gericht op de Nederlandse markt maar kan bij een succesvolle samenwerking worden uitgebreid naar het buitenland.

Follow the trends

Met deze samenwerking sorteren beide partijen voor op de ontwikkelingen die gaande zijn op het gebied van data gedreven recruitment, HR analytics en het toenemende belang van soft-skills bij de selectie van nieuwe medewerkers. De samenwerking moet uiteindelijk leiden tot een betere kandidaatbeleving voor de kandidaten op Recrout, betere algoritmes voor de klant en meer service aan de psychologische kant van haar dienstverlening. Alles met het doel om met behulp van data de ‘quality per hire’ bij organisaties te verhogen en de efficiency van het recruitment proces te verbeteren

Kwaliteit van data

Karim Akhlal, CEO bij Recrout: “Dit is voor ons een ideale combinatie. De komende jaren gaat er enorm veel gebeuren op het gebied van data analytics en recruitment. Data en de kwaliteit van die data zal daarbij de grootste uitdaging blijken te zijn. Een gerenommeerde en betrouwbare partij als Cubiks stelt ons dan in staat om onze dienstverlening (nationaal en internationaal) nog beter in te richten met gevalideerde instrumenten en uiteindelijk nog betere service naar onze klanten toe. We zijn dan ook enorm vereerd met deze samenwerking en kijken erg uit naar de toekomst. “

Jouko Van Aggelen, Partner en Directeur Cubiks Nederland: We zijn erg enthousiast om samen te gaan werken met Recrout, voor mij een van de meest veelbelovende HR start-ups in NL. In potentie is het bereik van het platform van Recrout gigantisch. Het biedt mensen een kans om een eenvoudige en efficiënte manier gevonden te worden door werkgevers op basis van hun persoonlijkheidsprofiel en om vervolgens direct met ze in contact te komen zonder tussenkomst van allerlei onnodige schakels. We vinden het fantastisch om van dichtbij mee te maken hoe Recrout zich verder gaat ontwikkelen en we kijken er naar uit ze hierbij te ondersteunen.