Geplaatst door The Datacenter Group

The Datacenter Group werkt aan energieneutraal Delft

Als één van de energiezuinigste datacenters van Nederland werkt The Datacenter Group dag in dag uit aan de vermindering van vervuilde uitstoot en afval. Toen de gemeente Delft The Datacenter Group onlangs benaderde met de vraag of zij aan een energieneutraal Delft wil werken, was het antwoord direct: ja.

Afspraak is afspraak
Deze belofte heeft The Datacenter Group gedaan in de vorm van een de e-Deal. Namens The Datacenter Group tekende algemeen directeur Siemon van den Berg het groene document en spreekt zo met de gemeente af dat het datacenter zich gaat inspannen voor vermindering van de CO2 uitstoot. Hoe? The Datacenter Group gaat zich inzetten op energiebesparing, duurzame productie van energie en intelligente energiesystemen. Ook IKEA Delft, NEN, OrangeGas, TNO en Werkse hebben de e-Deal deze dag ondertekend.

Duurzame projecten
Naast het ondertekenen van de e-Deal heeft Van Den Berg op verzoek van de gemeente Delft een presentatie gehouden over het duurzame karakter van het datacenter. “Zeggen dat je duurzaam bent is één ding maar het daadwerkelijk uitdragen is een andere tak van sport. Het is fijn om te vernemen dat wij als bedrijf gezien worden. Toen ik door de gemeente ben benaderd om een presentatie te geven heb ik geen moment getwijfeld. Ik vertel graag over onze groene projecten en hoop daarmee ook andere bedrijven te enthousiasmeren.”

De projecten waar The Datacenter Group bij betrokken is onder andere het Zero-Emissions-Technopolis project. TDCG heeft voor dit initiatief de handen ineengeslagen met onder andere Exact, 3M en de TU Delft om van het Technopolisterrein – waar al deze bedrijven gevestigd zijn –  het duurzaamste technologiepark van Nederland te maken.

The Datacenter Group
The Datacenter Group is een carrier en ISP neutraal twin-datacenter, gevestigd in Amsterdam (2007) en Delft (2012). Sinds het ontstaan, hebben de datacenters een uptime van 100% gerealiseerd. De datacenters zijn innoverend en maken gebruik van duurzame en groene oplossingen. Tevens is TDCG aangesloten bij de Dutch Datacenter Association. Behaalde certificeringen zijn: ISO9001, ISO27001, ISO14001 en sedert 2016 PCI-DDS.