Industry Wire

Geplaatst door Apenheul

Aapjes kijken met Apenheul-app

Meer beleving en meer bezoekers. Daar moet de nieuwe Apenheul-app voor gaan zorgen, die gedeputeerde Michiel Scheffer 1 juli lanceerde in de Apenheul.

 

Slimme informatie

Bezoekers van Apenheul kunnen voortaan een speciale app gebruiken om hun bezoek nog leuker en persoonlijker te maken. Met co-financiering van Provincie Gelderland heeft Fresh Apple hiervoor een innovatieve app ontwikkeld. Op een slimme manier krijg je via de app informatie te zien die te maken heeft met de plek waar je op dat moment bent.

Meer beleving

Met de app krijgt de bezoeker meer voorpret. Voorafgaand aan het bezoek aan de Apenheul kun je alvast testen op welke aap jij lijkt of een kleurplaat downloaden voor je kinderen. Tijdens het bezoek ontvangt de gebruiker handige berichten over de plek waar ze zich bevinden. Zoals apenweetjes, een horeca-aanbieding of tips als er iets speciaal te doen is.

Meer bezoekers

De markt voor evenementen, musea en dierentuinen is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Bezoekers aan de Apenheul kijken meer op hun mobiel dan naar de apen. De app zorgt voor meer beleving bij bezoeker. Meer beleving zorgt voor meer bezoekers. En meer bezoekers zorgt voor economisch groei in Gelderland.

Meer innovatie

Provincie Gelderland heeft de ontwikkeling van de app meegefinancierd vanuit de subsidieregeling voor creatieve cross-overs met andere economische sectoren. Sinds de start in 2014 heeft de regeling 65 projecten en 100 banen opgeleverd, die zorgen voor € 7,6 miljoen groei van de Gelderse economie. Gedeputeerde Scheffer: ‘Creatieven zorgen voor innovatie, werk en groei.’ In september start de derde ronde van de subsidieregeling.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht