Industry Wire

ACA introduceert online salesportaal voor fashionbedrijven

Eindhoven, 23 april 2014 – Softwareontwikkelaar en -leverancier ACA uit Eindhoven gaat fashion wholesalebedrijven de mogelijkheid bieden afnemers met behulp van een online salesportaal te bedienen. B2B-e-commerce biedt immers kansen om verkopen en klanttevredenheid te optimaliseren.

Meer efficiency
Het online B2B-salesportaal helpt leveranciers om efficiënter te werk te gaan door processen te automatiseren en afnemers zelfservicemogelijkheden te bieden. Processen zoals de registratie van inkopers, de presentatie van klantspecifieke catalogi en de weergave en toepassing van de juiste prijsafspraken. Door sommige taken over te laten aan de retailer en onnodige of dubbele handelingen te verminderen kunnen leveranciers zich focussen op andere activiteiten.

Volgens Arthur van Dijk, directeur bij ACA Wholesale, zien steeds meer B2B-organisaties e-commerce als de motor voor winstgevende activiteiten: “In de snel evoluerende fashionmarkt kunnen ze met de juiste e-commercetoepassingen kosten verlagen, klanten behouden en groei realiseren, simpelweg door het gemak van zakendoen te vergroten.”

Veranderend speelveld
Het feit dat het geïntegreerde B2B-salesportaal nu onderdeel vormt van het portfolio van ACA is het resultaat van de samenwerking die het bedrijf is aangegaan met e-businessbureau Eezeebee uit Zeist. Van Dijk: “De wensen en behoeften in de fashion wholesalemarkt worden onder invloed van technologische en maatschappelijke ontwikkelingen alsmaar complexer. Dankzij de samenwerking met Eezeebee kunnen we nog beter inspelen op het veranderende speelveld.”

Probleemloos groeien
Het afrekenmodel van de oplossing van Eezeebee is gebaseerd op functionaliteit en gebruik. Zo is er voor ieder bedrijf en elke vraag een oplossing voorhanden. Michael van der Knoop, directeur bij Eezeebee: “Het voordeel hiervan is dat je eenvoudig kunt beginnen en naar wens kunt groeien. Bedrijven vergeten wel eens dat meer bezoekers en orders ook betekent dat de hardware moet worden opgeschaald. Ons model houdt daar vanaf de start rekening mee.”

Persoonlijke ervaring
Leveranciers die gebruik maken van het online B2B-salesportaal zijn vrij om het naar wens in te richten en het op die manier volledig af te stemmen op de behoeften van de retailklant. Zo kunnen ze niet alleen een eigen, unieke merkbeleving creëren, maar afnemers ook een winkelervaring bieden die vergelijkbaar is met die in een B2C-e-commerceomgeving. Klanten kunnen inloggen bij hun eigen omgeving binnen het salesportaal. Hier zien ze informatie die voor hen relevant is.

Over ACA
Het is de missie van ACA om fashionbedrijven beter te laten presteren met behulp van excellente software. Software die hen in staat stelt de crosschannel consument optimaal te bedienen en de onderneming te sturen op basis van betrouwbare managementinformatie. Software die intelligentie herbergt waarmee nee-verkopen tot een minimum kunnen worden beperkt. Alle typen fashionbedrijven kunnen bij ACA terecht. Van pure online spelers tot filiaalbedrijven, van zelfstandige winkels tot crosschannel bedrijven en van merkleveranciers tot wholesalers die hun retailklanten beter willen ondersteunen. ACA bestaat sinds 1983 en heeft meer dan 1.000 bedrijven geautomatiseerd. www.aca.nl / www.aca-wholesale.nl

Over Eezeebee
Eezeebee is een e-commercebureau dat gespecialiseerd is in de ontwikkeling van softwareoplossingen voor de modebranche. Het bedrijf met vestigingen in Zeist en Groningen, ontwikkelt al jaren succesvolle B2B wholesale sales portals voor fashionbedrijven met Dynamics NAV of AX als uitgangspunt. Met Fashion Drives biedt Eezeebee een centraal platform voor de aansturing van een veelvoud van online mogelijkheden. Niet alleen op het gebied van B2B en B2C, maar ook op het gebied van product lifecycle management (PLM) en product information management (PIM). www.eezeebee.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht