Acer komt met vriendelijk geprijsde 15,6 inch Chromebook

New York (23 april, 2015) – Na de lancering van de Acer Chromebook 15-lijn, het eerste Chromebook met een 15,6-inch scherm in de branche, breidt Acer deze lijn vandaag uit met een nieuw model, de Acer CB3-531, beschikbaar voor de vriendenprijs van slechts € 299. Het nieuwe Acer Chromebook 15 werkt 11,5 uur op de accu, langer dan alle andere 15 inch Chromebooks.

“Onze Acer Chromebook-lijn heeft vele tevreden gebruikers gecreëerd en is vele malen in de prijzen gevallen sinds de introductie van het eerste model in 2011”, aldus Jerry Kao, president van de Acer Notebook Business Group. “Het nieuwe model is doorslaggevend voor een belangrijk segment in de markt; de mensen die op zoek zijn naar een groot 15,6 inch Chromebook met een lange batterijduur, voor een prijs die binnen een beperkt budget valt. De mogelijkheden en het gebruiksgemak van de Acer Chromebook 15 CB3-531 maakt het een uitstekende keuze voor gezinnen, senioren en iedereen die wil genieten van de vele voordelen van Chrome op een groot scherm”.

Volgens de laatste gegevens van Gartner, is de Acer Group momenteel ’s werelds meest vooraanstaande merk voor Chromebooks met een marktaandeel van 36 procent in 2014(2).

Toonaangevend levendig, groot scherm
De Acer Chromebook 15 CB3-531 heeft een groot 15,6 inch TFT LCD scherm met achtergrondverlichting dat een verhoging van de productiviteit oplevert omdat gebruikers meer ruimte hebben om te genieten van video, apps en tabbladen. Daarnaast beschikt het nieuwe scherm van het Chromebook over Acer ComfyView voorzien van antischitteringseigenschappen die de hoeveelheid gereflecteerd licht terugbrengen en daardoor minder vermoeiend zijn voor de ogen. De HD-resolutie van 1366 x 768 zorgt ervoor dat gebruikers op hun gemak kunnen genieten van alle content.

De twee omhooggerichte luidsprekers van normaal formaat geven meer volume en een uitzonderlijk helder geluid. Bovendien ondersteunt de ingebouwde webcam High Dynamic Range-beeldvorming voor duidelijkere foto’s en een heldere videochat-ervaring.

De hele dag op één batterijlading met betrouwbare prestaties

De Acer Chromebook 15 haalt zijn kracht uit een Intel Celeron dualcore-processor N2830 en heeft Intel HD Graphics voor een reactieve ervaring. De 16 GB eMMC opslag zorgt er voor dat gegevens snel kunnen worden opgeslagen en geopend.

Snelle Wi-Fi-connectiviteit
De Acer Chromebook 15 CB3-531 houdt gebruikers verbonden of ze nu video aan het streamen zijn, websites bekijken of hun e-mail bijwerken. De Chromebook beschikt over snelle MIMO 2x2Wi-fi 802.11ac draadloze connectiviteit, wat tot drie keer sneller is dan eerdere generaties.(3)

Verstevigd, duurzaam ontwerp met groot touchpad
Het nieuwe CB3-531 model van de Acer Chromebook 15 heeft hetzelfde verstevigde ontwerp als de topmodellen in de lijn. De behuizing kan een druk aan van maximaal 60 kg en de hoeken zijn verstevigd zodat ze bij een val van een hoogte tot 45 cm niet beschadigd raken. Door het verbeterde ontwerp is hij meer solide en steviger waardoor hij beter bestendig is tegen vallen en stoten.

Het granietgrijze structuuroppervlak van de CB3-531 is comfortabel om vast te houden en zorgt voor een stevige grip als je door het huis loopt. Bovendien is het Chromebook makkelijk mee te nemen, omdat hij maar 2 kg weegt met afmetingen van 383 mm x 256 mm 24,2 mm (bxdxh).

De Acer Chromebook 15-lijn is voorzien van het grootste touchpad van alle Chromebooks van dit moment. Dit zorgt voor een betere algehele ervaring en geeft gebruikers meer bewegingsvrijheid tijdens het zoomen, navigeren en scrollen. Met Bluetooth 4.0 en de USB 3.0-, USB 2.0- en HDMI-poorten kunnen gebruikers ook andere producten aansluiten. De SD/SDXC-kaartlezer accepteert kaarten met een capaciteit tot 128 GB.(4)

Chrome maakt delen veilig en gebruiksvriendelijk
De Acer Chromebook 15 is fantastisch voor veel gebruikers die zowel online als offline in programma’s willen kunnen weergeven, bewerken en creëren, zoals Office documenten en Gmail. Chromebooks zijn gebruiksvriendelijk en ideaal om materialen te delen met meerdere gebruikers. Iedereen kan zich met zijn of haar eigen account aanmelden en heeft dan al zijn of haar documenten, bladwijzers en andere informatie bij de hand. Met Google Drive(6) worden bestanden, documenten en foto’s veilig in de cloud opgeslagen en is de meest recente versie van het bestand of document altijd beschikbaar en veilig, ook als het Chromebook kwijt raakt of gestolen wordt.

De beveiliging is een groot pluspunt van het Chrome-besturingssysteem omdat deze automatisch wordt bijgewerkt met bescherming tegen de steeds veranderende onlinedreigingen. Daarnaast helpt de functie Ouderlijk toezicht kinderen online op een veilige en beschermde wijze.

Uitvoeringen, verkrijgbaarheid en prijzen
Het nieuwe model Acer Chromebook 15 CB3-531 is beschikbaar met 16 GB interne opslag en 2 GB RAM(4). Het nieuwe Chromebook is vanaf juni 2015 beschikbaar in de Benelux voor een prijs vanaf € 299.(1)

De nieuwe Acer Chromebook 15 CB3-531 is vandaag onthuld tijdens de persconferentie next@Acer in het 4 World Trade Center in New York, waar Acer haar nieuwste toestellen en oplossingen voor gezinnen, studenten en professionals heeft aangekondigd. Ga voor meer informatie naar: acer.com/nextatacer.

Over Acer
Acer is opgericht in 1976 en is een hardware + software + services bedrijf dat zich heeft toegelegd op onderzoek, design, marketing, sales en support van innovatieve producten om het dagelijks leven van mensen te verbeteren. Het productaanbod van Acer bestaat uit pc’s, beeldschermen, projectoren, servers, tablets, smartphones en wearables. Daarnaast ontwikkelt Acer cloudoplossingen om deze te koppelen in het Internet of Things. Acer heeft 7.000 mensen in dienst en is wereldwijd de nummer 4 voor pc’s (IDC 2014). Het bedrijf haalde in 2014 een omzet van 10,39 miljard dollar. Kijk voor meer informatie op www.acer.com.