Geplaatst door Adobe

Adobe brengt creatieve innovatie naar nog hoger niveau tijdens MAX 2015

Amsterdam, 6 oktober 2015 –  Adobe (Nasdaq: ADBE) heeft tijdens Adobe MAX 2015, de Creativity Conference, de toekomstvisie van Creative Cloud gepresenteerd – een “connected creative canvas” waar mensen werk creëren en delen vanaf elke locatie. Creative Cloud, met miljoenen leden wereldwijd, brengt essentiële desktop en mobiele apps samen; een groeiende marktplaats voor content, assets en talent; en een dynamische community waar creatives hun werk kunnen tonen en inspiratie kunnen vinden. Adobe lanceert twee nieuwe mobiele apps: Photoshop Fix en Capture CC voor snel retoucheren en asset capture vanaf elke locatie. Daarnaast kondigt het bedrijf nieuwe Touch-mogelijkheden aan voor meerdere Creative Cloud desktopapplicaties, waaronder Photoshop CC, Illustrator CC en Premiere Pro CC. Adobe besteedt ook aandacht aan de gepatenteerde CreativeSync-technologie. Hiermee worden de desktop en mobiele apps en de assets die creatives dagelijks gebruiken nog beter met elkaar verbonden. Daarnaast is video content binnenkort beschikbaar in Adobe Stock, de royaltyvrije collectie van kwalitatief hoogwaardige foto’s, illustraties en graphics.

Bijna 7000 creatives zijn in Los Angeles bijeengekomen om te leren, inspireren en netwerken. Tijdens MAX zullen onder andere filmregisseur Baz Luhrmann, Humans of New York-oprichter en fotograaf Brandon Stanton, illustrator en schrijver Maira Kalman, en artiest, designer en auteur Elle Luna keynote-sessies verzorgen. Bezoek de volgende site om deze sessies via een livestream te bekijken: http://www.adobe.com/go/maxkeynote.

“Creative Cloud is hét platform voor creatives wereldwijd geworden. Het biedt ze tools en services die aan alle creatieve behoeftes voldoen. Met deze nieuwe release van Creative Cloud bieden we onze creatieve klanten de vrijheid die ze nodig hebben om te werken en inspiratie op te doen vanaf elke locatie”, zegt Bryan Lamkin, senior vice president en general manager Digital Media bij Adobe. “Het is tegenwoordig cruciaal voor een designer om altijd toegang te hebben tot assets, teamleden en projecten. De nieuwe versie van Creative Cloud bevat ook Adobe’s CreativeSync-technologie, waardoor desktop en mobiele apps en essentiële creative assets nog beter met elkaar verbonden zijn.”

Mobiele apps voor bewerkingen vanaf elke locatie
Photoshop Fix is direct beschikbaar en biedt gebruikers beeldbewerkingsmogelijkheden voor het retoucheren en herstellen van foto’s vanaf een mobiel device. De eenvoudige en intuïtieve touch-interface brengt bekende Photoshop desktop-features, zoals de Healing Brush en Liquify, naar de iPad en iPhone.

Creatives kunnen nu alles wat hen inspireert vastleggen met Adobe Capture CC. De functionaliteit van Adobe Brush, Adobe Shape, Adobe Color en Adobe Hue komen samen in deze krachtige en eenvoudig te gebruiken app. In deze app kan een design asset worden vastgelegd en als een brush, shape of color thema worden gebruikt voor professioneel werk. Tevens worden andere mobiele apps van Creative Cloud geüpdatet, waaronder Photoshop Mix, Photoshop Sketch, Illustrator Draw, Comp CC en Premiere Clip.

Touch en meer naar CC desktop tools
Adobe toont tevens nieuwe features van veelgebruikte CC desktop-apps die centraal staan in de connectiviteit tussen de tools en services van Creative Cloud. Deze omvatten innovaties op het vlak van design, web, user experience (UX) design, video en fotografie en gelden voor bijna alle Creative Cloud-applicaties. De belangrijkste updates zijn:

• Op het gebied van design introduceert Adobe nieuwe en geüpdatet Touch workspaces voor InDesign CC en Illustrator CC, waardoor creativiteit op mobiele devices nog makkelijker wordt voor lay-out en grafisch ontwerpers. Tot de nieuwe Illustrator CC features behoren de Shaper tool, Live Shapes en uitgebreide Smart Guides. InDesign CC biedt nieuwe functies voor online publiceren. Daarnaast is Adobe Fuse CC (Preview) 3D animatiesoftware toegevoegd aan bestaande Creative Cloud-lidmaatschappen. Deze 3D-modellen kunnen worden gesynchroniseerd naar Creative Cloud Libraries, zodat ze gebruikt kunnen worden in Photoshop CC. Fuse CC is recent toegevoegd aan de Adobe productenreeks door de acquisitie van 3D innovator Mixamo.
  • Free-form responsive design voor Web en UX Design komt naar Muse CC. Hiermee kan eenvoudig een website worden gemaakt die zich aanpast aan elke schermgrootte, browser of device, zonder dat daar code voor moet worden geschreven of beperkende templates voor moeten worden gebruikt. Speciaal voor ontwikkelaars krijgt Dreamweaver CC ook responsive design-mogelijkheden, die worden ondersteund door het populaire Bootstrap framework. In Photoshop CC zorgen nieuwe Artboards-mogelijkheden voor gemakkelijkere visualisatie door precieze plaatsing van elementen en lagen. Daarnaast is de eerste versie van Design Space, een gestroomlijnde designervaring, voor alle klanten beschikbaar. Ook wordt Project Comet, de enige end-to-end UX design-oplossing met een nieuwe CC desktop en mobiele applicatie, gelanceerd. Project Comet wordt momenteel ontwikkeld, maar wordt tijdens MAX voor het eerst aan het publiek getoond.
  • Voor UltraHD Video lanceert Adobe uitgebreide native format-ondersteuning waarmee 4k tot 8k beelden kunnen worden bewerkt en kleuren worden verbeterd. Daarnaast worden High Dynamic Range (HDR) workflows in Premiere Pro CC ondersteund en biedt After Effects CC verbeterde kleurechtheid en -aanpassingen. De nieuwe audio feature, Remix, is toegevoegd aan Audition CC. Nieuwe Touch-mogelijkheden voor Premiere Pro CC, After Effects CC en Character Animator worden eveneens geïntroduceerd. Deze mogelijkheden zijn geoptimaliseerd voor Surface Pro, Windows tablets of Apple track pad devices.

Adobe Stock voegt video-ondersteuning en nieuwe aankoopmogelijkheden toe
Adobe Stock werd in juni 2015 gelanceerd en zal binnenkort het downloaden en aanschaffen van video content ondersteunen, als toevoeging aan de huidige collectie van foto’s, illustraties en graphics. Adobe Stock voegt ook de mogelijkheid toe om direct vanuit Creative Cloud Librabries naar assets te zoeken. Dit betekent toegang tot stock-content binnen Muse CC, Dreamweaver CC en Flash Professional CC. Adobe Stock is al geïntegreerd binnen belangrijke producten, zoals Photoshop CC, InDesign CC, Illustrator CC, Premiere Pro CC en After Effects CC. Adobe Stock biedt bovendien nieuwe mogelijkheden voor bedrijven, zoals groepslicenties zonder extra kosten voor Creative Cloud voor teams-klanten. Adobe Stock wordt ook beschikbaar voor enterprise-gebruik, met additionele ondersteuning voor licentiemanagement, rapportagetools en ongelimiteerd gebruik van stock-content in grote oplagen.

Adobe Portfolio
Adobe heeft ook Adobe Portfolio aangekondigd, een nieuwe manier om mooie, simpele en creatieve portfolio websites te bouwen. Adobe Portfolio is binnenkort beschikbaar en is een gratis toevoeging aan elk Adobe Creative Cloud-lidmaatschap. Adobe Portfolio biedt elegante lay-outs die ideaal zijn voor elk creatief werkveld, van fotografie tot mode. Creatives kunnen hun portfolio websites naar eigen inzicht aanpassen. Portfolio ondersteunt responsive webdesign, zodat content er op elk scherm adembenemend uitziet. Aan een portfolio-site kunnen een gepersonaliseerde URL, wachtwoordbescherming en Typekit-fonts worden toegevoegd. Gebruikers kunnen Adobe Portfolio synchroniseren met hun Behance Project-pagina’s, waardoor ze hun werk op meerdere manieren kunnen tonen.

Update voor Creative Cloud Photography
Adobe kondigt updates voor Creative Cloud Photography plan aan. Creative Cloud Photography plan biedt de beste beeldbewerkingssoftware voor mobiel en desktop voor slechts €12,09 (incl. BTW) per maand. Nieuwe en geüpdatete touch interfaces en verbeterde features in Photoshop CC en Lightroom CC, zorgen voor nieuwe beeldbewerkingsmogelijkheden voor fotografen. Adobe introduceert niet alleen Photoshop Fix, maar biedt ook een geüpdatet Lightroom mobile met nieuwe capture-mogelijkheden en Dehaze functionaliteit. Daarnaast biedt Photoshop Mix nu nog meer ondersteuning voor het gebruik van meerdere lagen en zijn nieuwe bewerkingsmogelijkheden toegevoegd aan Lightroom voor het web. Adobe Portfolio wordt ook toegevoegd aan Creative Cloud Photography plan.

Prijzen en beschikbaarheid
De nieuwe en geüpdatete mobiele applicaties van Adobe kunnen vanaf nu gratis worden gedownload via de Apple App Store en Google Play. Creative Cloud-gebruikers krijgen voor het eind van dit jaar updates voor de desktop-software van Creative Cloud. Lidmaatschappen zijn beschikbaar voor individueel gebruik, studenten, teams, onderwijsinstituten, overheden en bedrijven. Creatives kunnen tot wel veertig procent besparen op de aanschaf van stock content als ze Adobe Stock toevoegen aan hun Creative Cloud-lidmaatschap. Bezoek voor meer details over prijzen: https://creative.adobe.com/plans. Voor meer details over de prijs van Adobe Stock, inclusief een speciale actie die geldig is tot 30 oktober 2015, bezoek: https://stock.adobe.com/plans.