Industry Wire

Adobe leider in Gartner Magic Quadrant voor multichannel campagne management

Adobe (Nasdaq:ADBE) is door Gartner als leider gepositioneerd in het ‘Magic Quadrant voor multichannel campagne management’ 2015. Voor het tweede opeenvolgende jaar verkreeg Adobe de hoogste positie voor ‘completeness of vision’ en ging er in de categorie ‘ability to execute’ sterk op vooruit.

‘Klanten komen via diverse offline en online kanalen met een merk in aanraking. Dit maakt het voor marketeers moeilijk om een compleet beeld van de customer journey te krijgen,” zegt Stephan Dietrich, vice president van Adobe Campaign. “Adobe Campaign, het cross-channel campagne management platform in de Adobe Marketing Cloud, helpt merken om campagnes op alle kanalen te stroomlijnen en te integreren. Daarnaast stelt het hen in staat om klanten aan zich te binden met vergaande gepersonaliseerde content.”

Adobe Campaign stelt marketeers in staat om gepersonaliseerde ervaringen te combineren met onderscheidende campagne-, aanbiedings-, personalisatie- en databeheermogelijkheden. Meer dan 98 procent van Adobe’s internationale klanten, waaronder Time-Warner Cable, Sephora, The Cosmopolitan of Las Vegas, Renault, Mohegan Sun, gebruiken Adobe Campaign voor hun e-mailcampagnes. Alleen al vorig jaar ondersteunde Adobe Campaign meer dan zestig miljard e-mails. Deze e-mails leverden gemiddeld 39 dollar op voor elke dollar die werd geïnvesteerd.

“Visionairs zorgen voor een sterke visie op de multichannel campagne management-markt. Of ze excelleren in gespecialiseerde of opkomende sectoren zoals multi-dimensionele segmentatie, inbound marketing, mobiele marketing, loyalty marketing, e-commerce en social marketing,” stelt Gartner.

De evaluatiecriteria voor ‘completeness of vision’  zijn onder andere kennis van de markt en markt-, verkoop-, en productstrategie, business model en de sector, industrie en geografische strategie.  Criteria voor ‘ability to execute’ omvatten het evalueren van het product of dienst, algemene levensvatbaarheid, sales-uitvoering en prijsstelling, marktrespons en track record, marketing-uitvoering, klantbeleving en klantprocessen.

Gartner stelt verder dat “leiders consequent beter presteren in campagne management voor standaard en geavanceerde campagnes en de integratie met digitale marketing. Ze zijn zichtbaar in de markt, hebben een groot marktaandeel en de strategische visie om campagne management te laten groeien”.

Abonnees van Gartner hebben toegang tot het onderzoeksrapport “Magic Quadrant for Multichannel Campaign Management” van 2015 via gartner.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht