Geplaatst door Adyen

Adyen helpt Dropbox met het accepteren van betalingen op basis van automatische incasso

Amsterdam – Adyen, de leverancier van technologie voor wereldwijde betalingen, maakt bekend dat het een samenwerking is aangegaan met Dropbox. Adyen zal betalingsdiensten voor Dropbox verzorgen in Nederland en elf andere Europese landen, zodat Dropbox meer particulieren en bedrijven kan bereiken.

De wereldwijde omzet in SaaS-oplossingen zoals cloud-gebaseerde opslag, samenwerkingstools en e-mailbeheer zal volgens Forrester in 2015 een niveau van 75 miljard dollar bereiken. Omdat zakelijke gebruikers steeds vaker hun traditionele vaste contracten inruilen voor maand- of jaarabonnementen, is het voor aanbieders van SaaS-oplossingen cruciaal om samen te werken met de juiste partner voor de verwerking van betalingen. Deze moet ondersteuning bieden voor de online betalingsmethoden die aansluiten op de wensen en behoeften van lokale markten. Terwijl in de Verenigde Staten de nadruk ligt op creditcardbetalingen, zijn in Europa betalingsmethoden als SEPA en iDEAL populair. In Nederland verloopt 60 procent van alle betalingen voor SaaS- en abonnementsdiensten via automatische incasso.

Johann Butting, het hoofd van de EMEA-divisie van Dropbox: “Dropbox kent in Europa 120 miljoen gebruikers en groeit hier sneller dan in de Verenigde Staten. Het is voor ons belangrijk om tijdens deze groeifase tegemoet te komen aan de behoeften van grote en kleine klanten in de verschillende Europese landen. Adyen bleek een uitmuntende manier te bieden om diverse betalingsmethoden te verwerken met behulp van één platform. Dit zal onze klanten in staat stellen om hun wereldwijde activiteiten eenvoudiger uit te breiden.”

Vanaf vandaag kunnen klanten in twaalf Europese landen een Dropbox-abonnement aanschaffen op basis van automatische incasso. Dropbox zal de komende maanden meer Europese betalingsmethoden toevoegen en met Adyen samenwerken om zijn activiteiten later dit jaar naar nieuwe internationale markten uit te breiden.

Pieter van der Does, CEO van Adyen: “De vraag naar cloud-gebaseerde opslag groeit explosief. We helpen Dropbox graag met het uitbouwen van zijn succes door zijn gebruikers toegang te bieden tot meer dan 250 wereldwijde betalingsmethoden. Dit zal Dropbox helpen om de klantenervaring in nieuwe markten te optimaliseren. Net zoals Dropbox het eenvoudig maakt om bestanden overal op te slaan en uit te wisselen zonder ook maar één bestand kwijt te raken, maakt Adyen het eenvoudiger voor Dropbox om overal ter wereld betalingen te verwerken, zonder ook maar één klant te verliezen.”

Over Adyen
Adyen is een toonaangevend leverancier van betalingstechnologie die bedrijven een integraal platform biedt voor het accepteren van betalingen van klanten in alle delen van de wereld. Het stelt zich ten doel om bedrijven te helpen met het verbeteren van de klantenervaring, het stroomlijnen van betalingsprocessen en uiteindelijk het vergroten van hun omzet. Hiertoe biedt Adyen hen de mogelijkheid om online, mobiele en Point-of-Sale (POS)-betalingen te accepteren op basis van meer dan 250 betalingsmethoden en 187 verschillende transactievaluta’s. Adyen beschikt over hoofdkantoren in Amsterdam en San Francisco en vestigingen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Het bedient meer dan 3.500 klanten, waaronder vier van de vijf grootste Amerikaanse internetbedrijven en bekende merken zoals Facebook, Airbnb, Spotify, Groupon, Evernote, Booking.com, Viagogo, Yelp, Vodafone, Mango, O’Neill, SoundCloud, Indiegogo, KLM en JustFab.

Over Dropbox
Dropbox wil iedereen helpen om onderdak te bieden aan zijn of haar belangrijkste informatie en deze tot leven te brengen. We bieden miljoenen mensen een eenvoudige manier om bestanden voor werk of privé op te vragen, uit te wisselen en samen met anderen te bewerken, zodat ze optimaal productief kunnen zijn. Raadpleeg voor meer informatie  https://www.dropbox.com/press.