Industry Wire

Geplaatst door Social Media Insurance Monitor

Aegon beste verzekeraar op Social Media in 2015

Aegon heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar de Gouden Award gewonnen als verzekeraar die zich het meest actief heeft ingezet op Social Media. De prijs werd donderdagavond uitgereikt tijdens de presentatie van de vijfde editie van de Social Media Insurance Monitor 2015, hét onafhankelijke onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars.

Meting bij 76 verzekeraars

Bij de metingen werden dit jaar 76 verzekeraars meegenomen. Dit jaar ligt de top drie heel dicht bij elkaar. De tweede plaats is voor Centraal Beheer, de derde voor Nationale Nederlanden. Alle drie de winnaars zijn heel actief op de verschillende Social Mediakanalen en hebben een duidelijke contentstrategie, waarbij ze een continue focus hebben op nieuwe kanalen. Ook ontwikkelden zij een heldere Social Media strategie, met daaraan gekoppelde KPI’s.

Analyse van de top drie

Nr 1. Aegon

Net als vorig jaar nummer 1. Slim met data, sterk in het aangaan van de dialoog via alle kanalen en actief met video.

Aegon wil op en met Social Media een directe relatie opbouwen met de klant en door middel van co-creatie samen ideeën uitwerken. Via alle kanalen zoekt de organisatie continu de dialoog met de klant en stelt ze relevante vragen over het productaanbod.

Een terechte winnaar en een inspiratie voor de branche!

Nr 2. Centraal Beheer

Heel actief op de verschillende Social Mediakanalen, durft te experimenteren. Een grote fanbase door creatieve inhakers.

Social Media is bij Centraal Beheer een geïntegreerd onderdeel geworden van de online strategie. Aan de basis ligt een sterke contentstrategie, gebaseerd op de pijlers informeren, vertrouwen, ondersteunen en vermaken. Centraal Beheer is zeer actief op de verschillende Social Mediakanalen en durft te experimenteren.

Nr 3. Nationale Nederlanden

Dankzij een duidelijke strategie en heldere KPI’s heeft Nationale Nederlanden grote stappen gezet. De klant staat altijd centraal.

Nationale Nederlanden heeft een duidelijke strategie en daaraan gekoppelde KPI’s. Social Media is zo meetbaar en inzichtelijk in alle systemen. Nationale Nederlanden werkt voortdurend aan het verbeteren van de social experience.

De Social Bank 2015 is ABN AMRO

Voor het eerst reikt ITDS ook een Award uit voor de meest Social Bank. Dit jaar gaat die eer naar ABN AMRO!

ABN AMRO is een echte voorloper als het gaat om Social Media. Er wordt veel tijd en energie in geïnvesteerd, ontwikkelingen in de markt worden op de voet gevolgd. ABN AMRO is zeer mobiel georiënteerd, met een app die zelfs op de Apple Watch beschikbaar is. Vanuit het credo ‘Always connected’ wil de bank zijn waar de klant is.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht