Aerohive introduceert wifi-accespoints uitgerust met iBeacon™ en AltBeacon™ technologie

Amstelveen, 11 september 2014 Aerohive Networks® (NYSE: HIVE), marktleider in controllerloze wifi- en cloudgebaseerde mobiele netwerkoplossingen, is een samenwerking aangegaan met Radius Networks, marktleider in proximity diensten en beacons. Door de samenwerking kunnen bedrijven uit de retail-, onderwijs- en zorgsector gebruik maken van een cloudgebaseerde wifi-infrastructuur die verrijkt is met proximity beacons en iBeacon™ en AltBeacon™ technologie. Beide partijen spelen hiermee in op de Internet of Things (IoT) trend. Het toenemende aantal consumenten die met diverse apparaten continu verbonden is met internet en de groeiende vraag naar een persoonlijke klantervaring zorgen ervoor dat het netwerkbeheer steeds complexer wordt. De complementaire cloudplatformen van Aerohive en Radius helpen winkels, scholen en ziekenhuizen in te spelen op deze trend.

De feiten

• De markt voor proximity oplossingen die gebruik maken van iBeacon en AltBeacon technologie groeit explosief door de enorme vlucht die het IoT in het bedrijfsleven heeft genomen. Deskundigen voorspellen dat er in 2020 wereldwijd 26 miljard apparaten met het internet verbonden zullen zijn.
  • De geïntegreerde oplossing van Aerohive en Radius Networks komt tegemoet aan de groeiende vraag naar intelligente netwerkoplossingen, met name in retail, onderwijs en zorg. Het partnership resulteert in een toonaangevende enterprise wifi-oplossing die is uitgerust met iBeacon en AltBeacon technologie.
  • De cloudgestuurde wifi-infrastructuur van Aerohive zorgt dat de RadBeacons van Radius Networks toegepast kunnen worden in steeds complexer wordende netwerkomgevingen. Aerohive helpt organisaties om hun dienstverlening te verbeteren en de ervaring van de eindgebruiker te personaliseren.
  • Radius Networks voorziet op hun beurt Aerohive’s Personal Engagement Platform van de mogelijkheid om de customer engagement te verbeteren en te personaliseren. De wifi-infrastructuur van Aerohive, die gekoppeld is aan de RadBeacon proximity beacons, biedt flexibele en schaalbare oplossingen voor het integreren van de ‘next generation experience’, betrokkenheid en informatieve microlocatie functionaliteiten.

Bill Hopin, vice president business development bij Aerohive, is enthousiast over de samenwerking: “Organisaties zijn op zoek naar nieuwe technologieën die customer experience naar een hoger niveau kunnen tillen. De proximity beacons met iBeacon™ en AltBeacon™ technologie zijn essentieel bij het realiseren hiervan. De samenwerking met Radius networks stelt ons in staat om als eerste ter wereld een geïntegreerde wifi-oplossing met beacons aan te bieden. Daar zijn we trots op!”

Ook David Helms, productmanager bij Radius Networks, is blij met de joint venture: “Aerohive maakt netwerkbeheer niet alleen makkelijker, het bedrijf biedt ook unieke en vernieuwende functies die andere spelers in de markt niet hebben. We kijken ernaar uit om met Aerohive nieuwe en verbeterde toepassingen te creëren, die van waarde zijn in retail, zorg én onderwijs.”