Geplaatst door AFC AJAX

AFC AJAX en EVENTIM Nederland tekenen meerjarige samenwerking

7 juli 2015 – AFC Ajax en CTS EVENTIM Nederland gaan een meerjarige samenwerking aan op het gebied van kaartverkoop en ondersteunende marketingdiensten.

CTS EVENTIM Sports GmbH is leverancier van ticketingdiensten voor diverse sportclubs in Duitsland, Zwitserland en Italië waaronder vele voetbalclubs in de Duitse Bundesliga. Ajax Amsterdam zal als eerste Nederlandse sportclub gebruik gaan maken van TIXX en FaRM, de geïntegreerde Ticket- en CRM applicatie die EVENTIM ook op de Nederlandse markt introduceert. Ajax biedt hiermee zijn supporters in de toekomst nog meer mogelijkheden op het gebied van online kaartverkoop.

————————————

Jeroen Slop, CFO bij AFC Ajax, Amsterdam: “Ajax is zeer verheugd om het geavanceerde ticketing-systeem van Eventim te gaan gebruiken. Vooral de uitbreiding van de serviceverlening aan supporters spreekt ons zeer aan. EVENTIM is een mooie partij!”

Julian de Grahl, managing director CTS EVENTIM Sports GmbH, Hamburg: “We are proud to establish a partnership with one of the one of the largest and most storied clubs in European football. We will jointly adapt our powerful ticketing tools to local needs an bring ticketing operations in the Dutch market to a new level”

Henk Schuit, managing director bij CTS EVENTIM Nederland, is zeer verheugd over de samenwerking met Ajax: “ Met dit contract zet Eventim Nederland haar eerste stap in de voetbalwereld en verbreedt hiermee haar service en diensten in de NL markt. Daarnaast betekent de kaartverkoop voor Ajax een verdere verrijking van het toch al brede aanbod van EVENTIM”
———————————————————————–

AFC Ajax is een beurs genoteerde voetbalclub met circa 100 miljoen omzet, met meer dan 40.000 seizoenkaarthouders in een stadion met een capaciteit van ruim 53.000 stoelen.

CTS EVENTIM AG & Co. KGaA is, met verschillende activiteiten in 24 landen, de grootste ticketing- en live-entertainmentonderneming van Europa. Het concern is beursgenoteerd (SDAX Frankfurt) met een marktkapitaal van ongeveer € 3 miljard. Jaarlijks worden meer dan 100 miljoen tickets voor 200.000 verschillende evenementen verkocht via EVENTIM systemen. CTS EVENTIM AG verzorgt ook de volledige ticketverkoop van major-sportevents zoals de Olympische Zomerspelen in 2016 in Rio de Janeiro. EVENTIM Sports levert Europa breed aan 180 sportorganisaties haar Ticketing- en CRM oplossing waaronder 60 voetbalclubs.
EVENTIM Nederland bestaat ruim 20 jaar en is met een breed ticketdistributieplatform, e-commerce activiteiten en event-ondersteunende diensten marktleider in Nederland op het gebied van de verkoop van (live)entertainment-, concerten-, festivals- en theatertickets.