Industry Wire

Afstand van verzekeraars met consumenten wordt steeds groter

Verzekeraars zien de échte kracht van Social Media nog niet. Mobiel wordt nauwelijks ingezet. De consumenten volgen echter met smartphones en tablets de snelle technologische ontwikkelingen wel. Daardoor wordt de afstand tussen de verzekeraars en hun klanten steeds groter.

Dit is een van de belangrijke conclusies van de Social Media Insurance Monitor, het brede, onafhankelijk onderzoek over het inzetten van Social Media in de verzekeringsbranche, voor het derde jaar op initiatief van ITDS Business Consultants uit Naarden. De interviews en metingen zijn in de eerste helft van 2013 gehouden bij 69 verzekeraars. De resultaten zijn gepubliceerd in het magazine SoMe, dat ook te downloaden is op www.itds.nl/some.

Het onderzoek toont aan dat verzekeraars vooral aandacht besteden aan webcare en een kleine groep ontwikkelt ook apps. ITDS-directeur Arjen de Boer concludeert: “Mobile first! zou het motto moeten zijn. Het is kennelijk ‘Mobile last!’ Veranderingen zijn onvermijdelijk wil men de klanten niet verliezen. De verzekeringsbranche gaat op z’n kop. Dat betekent innoveren, mobiel gaan, meegaan met de consumenten.”

Over de ontwikkelingen binnen en buiten de branche komen in het magazine enkele prominente decisionmakers aan het woord: Paul Medendorp (Delta Lloyd), Robbert Bakker (Aegon), Jan Arie van Barneveld (Brunel), Erno Kleijnenberg (ONVZ), Viktor van der Wijk (KLM) en Ronald Koeman (Feyenoord). Zij geven vanuit verschillende gezichtspunten en ervaringen hun visie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht