Geplaatst door Nationale Business Succes Award Instituut

AfterPay winnaar 2016 in FinTech Betalingsmethoden

Rotterdam, 20160725 — AfterPay is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de FinTech Betalingsmethodenbranche. Het bedrijf heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘AfterPay weet zijn grote knowhow op gebied van online betalen uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak. Dit is de reden dat AfterPay een zeer hoge klanttevredenheid heeft. Het wordt alom als een van de beste bedrijven op dit gebied gezien.’

Achteraf betalen, nadat je de bestelling veilig hebt ontvangen. Dan weet je zeker of het product bevalt en betaal je alleen voor wat je wilt houden. Zo beschermt AfterPay, onderdeel van arvato Finance B.V., de consument. Zodra de bestelling geleverd is, ontvangt de consument een betaaloverzicht per e-mail. Deze kan direct (of binnen 14 dagen) via de betaalknop worden voldaan. Oftewel, zorgeloos online winkelen en betalen zonder de verplichting om vooraf een account aan te maken. AfterPay, marktleider in Nederland, is opgericht ultimo 2010 en is gevestigd in Heerenveen en Amsterdam. Momenteel geeft de onderneming in Heerenveen werk aan ruim 60 medewerkers (voornamelijk backoffice, Klantenservice en ICT-techniek) en in Amsterdam aan 10 medewerkers die zich voornamelijk met Sales, Marketing en Product development bezig houden.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in AfterPay een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij AfterPay, want men is continu bezig zijn producten te verbeteren en wil alleen maar diensten ontwikkelen vanuit de optimale consumentgedachte.’

In de top-10 van online betaalmethoden

De jury prijst met name de drive om een in alle opzichten zo goed mogelijk product met een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding te leveren. ‘Niet voor niets is AfterPay door Currence.nl opgenomen in de top-10 van online betaalmethoden in de Benelux, en won het in maart 2015 de Thuiswinkel XL Award voor beste financiële online-diensten’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Door zijn unieke database heeft AfterPay alleen in Nederland al data van miljoenen consumenten. Hierdoor is het bedrijf in staat tot een optimale acceptatie van consumenten voor achteraf betalen te komen. Dit in combinatie met de betaalgarantie voor de retailer en het imago van een klantvriendelijke en veilige online betaalmethode, maakt dat veel retailers en consumenten kiezen voor AfterPay.’

AfterPay maakt sinds 2014 deel uit van arvato Bertelsmann, onderdeel van Bertelsmann AG, een internationaal multimedia concern met meer dan 100.000 medewerkers wereldwijd. Op basis van het grote succes in de Benelux wordt AfterPay de komende jaren Europees uitgerold. Momenteel maken meer dan 5.000 retailorganisaties gebruik van de betaaldiensten van AfterPay. De verwerkte betaalomzet is gegroeid tot boven de € 1 miljard per jaar. Als snelst groeiende online betalingsmethode (2016) is AfterPay betaalsystemen als Ideal en creditcard in groeipercentage inmiddels voorbijgestreefd. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper. Terecht de branchewinnaar! ’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.afterpay.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 13:55 uur.