Industry Wire

Ahrend implementeert DESK als PIM/DAM systeem

Helmond 28 mei 2015 – Desk content marketing, het eerste softwarebedrijf van Nederlandse bodem welke een totaal content marketingplatform heeft ontwikkeld, kondigt aan dat Ahrend succesvol DESK heeft geïmplementeerd.

De afgelopen jaren heeft Ahrend gebruikgemaakt van een op maat gemaakt systeem voor het produceren van algemene prijslijsten. Ahrend  wil haar klanten persoonlijker gaan bedienen met een op maat gemaakt bestelboek. Een andere werkwijze, maar niet mogelijk met het oude systeem. Met DESK heeft Ahrend deze mogelijkheid wel.

Alle product informatie in combinatie met de lijntekeningen worden nu in het DESK-systeem beheerd. Vanuit DESK worden de bestelboeken inclusief prijslijsten volledig in eigen huis geproduceerd. Ahrend wil hierbij de stap nemen om een uitgebreid bestelboek op maat te produceren, afgestemd op assortiment voorkeuren van de klant. Door gegevens zoals product informatie, afbeeldingen en klantgegevens binnen één systeem te beheren en te verrijken, is het mogelijk om dit proces te automatiseren.

DESK ontvangt vanuit het Baan ERP-systeem de basis productgegevens welke in DESK verrijkt worden met afbeeldingen en klantgegevens.

De voordelen voor Ahrend op een rijtje gezet:

  • Het DESK-syteem brengt een hoog gebruiksgemak met zich mee;
  • Een krachtige Product Informatie Management (PIM) functionaliteit;
  • Een geïntegreerde (DAM) functionaliteit voor het beheren van lijntekeningen;
  • De mogelijkheid tot het geautomatiseerd produceren van klantspecifieke bestelboeken; en
  • Een enorme tijd- en kostenbeparing in het productieproces.

Paul van de Pas (Hoofd datamanagement Ahrend) over DESK:
“Wij hebben met het DESK-platform een reuzesprong gemaakt op het gebied van efficiënter werken. Het productieproces van onze klantspecifieke bestelboeken verloopt nu uiterst soepel. Hiermee wordt de basis gelegd voor verdere optimalisatie van het communiceren met onze klanten. Het imago van Ahrend als specialist op het gebied van het inrichten van professionele werkomgevingen, wordt hierdoor extra ondersteunt.”

Wim van der Linden (Directie Desk content marketing) over DESK en de implementatie:
De organisatie die klanten aan zich weet te binden, die wint. Klanten binden doe je door relevante content aan te bieden. Content die de klant echt helpt. In het juiste formaat, via het juiste kanaal en op het juiste moment. Content die zorgt voor communicatie, tussen klanten en tussen klant en organisatie. Dat is content marketing (bron: Joery Bruijntjes).

“Met de implementatie van het DESK-systeem heeft Ahrend een nieuwe, stevige uitgangspositie gecreëerd om klanten voor de lange termijn aan zich te binden. De basis om content marketing in de gehele organisatie toe te passen en de communicatieprocessen met de klant te optimaliseren en uit te bouwen, zowel online als offline. Door de mogelijkheden die het DESK-platform biedt, kan de Customer Service & Experience versterkt worden, waardoor Ahrend meer aan klantenbinding kan doen. Doordat DESK een flexibel datamodel heeft, verschillende (data)bronnen kan aansluiten, een efficiënte workflow en online en offline publicatieprocessen automatisch ondersteunt, kan DESK gezien worden als totaalconcept.”

Over Ahrend
Koninklijke Ahrend is de leidende expert in Europa op het gebied van de professionele werkomgeving. Al sinds 1896 hebben diverse generaties Ahrend gemaakt tot het mooie bedrijf en de marktleider die het nu is. De producten en projecten zijn het resultaat van de kennis, vakmanschap en  passie voor design. Het zijn schoolvoorbeelden van ergonomie, functionaliteit en design. Allemaal dragen ze het Ahrend-label.

Over Desk content marketing
Desk content marketing is het eerste Nederlandse software bedrijf dat een Content Marketing Platform heeft ontwikkeld, één geïntegreerd software systeem en fundament voor omni-channel strategie, genaamd DESK.

Klanten vertrouwen op DESK voor:

  • Het onderhouden van hun product informatie op één centrale plek (PIM);
  • De aansluitmogelijkheden op ERP-systemen en Datapools zoals Icecat, voor het ontvangen van basis productgegevens(Data Acquisition);
  • Het beheren van hun media assets (foto’s e.d.) en het automatisch matchen van de product informatie en uitvoerkanalen, zodat de relatie tussen product informatie en digitale assets is gewaarborgd (DAM);
  • Het publiceren van informatie naar webshops, websites, email en andere platformen;
  • Het geheel in eigen huis kunnen vervaardigen van print en tablet publicaties, volledig geautomatiseerd (PMS);
  • De mogelijkheden van persoonlijk communiceren met klanten, in volume, door DESK eenvoudig aan te sluiten op CRM/ERP-systemen voor het ontvangen van klantgegevens (Persoonlijke Communicatie);
  • De integratiemogelijkheden in bestaande IT-infrastructuren.

Met het DESK-systeem krijgt u de mogelijkheid om een PIM/DAM-functionaliteit te implementeren zonder wijzigingen aan of vervanging van ERP-systemen en webplatformen, zodat uw investeringen gewaarborgd blijven. Deze in uw organisatie bestaande systemen worden simpelweg aangesloten. Desgewenst door uw eigen IT of uw leveranciers. Zo profiteert u maximaal van de aanwezige kennis wat de implementatie ten goede komt.  Implementatie binnen 6 maanden.

Klanten van DESK kunnen hun relaties eenvoudig en snel voorzien van de juiste marketing middelen, zodat informatie relevanter en actueler is en er meer zaken gedaan kunnen worden. Met DESK, een volledig geïntegreerd platform,  wordt content marketing echt simpel.

DESK  is een innovatieve ‘new generation software’ en groeit hard, met partners en klanten in meerdere landen. Schaalbaar, snel te implementeren en zeer gebruiksvriendelijk.

Contact Desk content marketing 
Optimaliseer uw time-to-market processen met DESK en gun uw organisatie ook minder kosten en meer omzet. Kijk op www.deskcontentmarketing.nl voor meer informatie en neem contact met ons op voor een demo of proof-of-concept.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht