Industry Wire

Haier kent een recordgroei in 2014 met een totale omzet van $32.6 miljard en een stijging van 10.5%

Haier, het meest verkochte witgoedmerk wereldwijd* voor het zesde jaar op rij, kondigt vandaag een stijging in haar jaarlijkse omzet aan van 10,5%, hetgeen neerkomt op een jaaromzet van 32,6 miljard USD. Deze resultaten zijn wederom toe te schrijven aan Haier’s uitgebreide productportfolio die zowel consumentenelektronica, huishoudelijke apparatuur, mobiele communicatie alsook duurzame energieoplossingen omvat.

Constante groei en succesvol business model

“2014 was wederom een bijzonder jaar voor Haier. Voor het zesde achtereenvolgende jaar presteerde Haier een groei met dubbele cijfers. Ondanks de economische problemen in enkele landen, heeft de Group een groei in alle belangrijke markten gerealiseerd. Onze focus op voortdurende verbetering heeft ons de mogelijkheid gegeven om ons productaanbod te verbeteren en de omzet te verhogen in alle productcategorieën en marktsegmenten”, zegt Yannick Fierling, CEO Haier Europe.

Haier’s innovatie: een continu ondernemend ecosysteem

De basis van dit succes ligt in de flexibiliteit van Haier’s strategie en het vermogen snel te kunnen anticiperen op de veranderende behoeften van bedrijven en de wensen van de consument. Dankzij de combinatie van Haier’s consumentgerichte innovatie en zijn ondernemingsgezinde ecosysteem, weet het bedrijf aan de alledaagse behoeften van zijn klanten te voldoen via productdesign en oplossingsgerichte toepassingen. Daarnaast bevordert de unieke managementstructuur een ‘ondernemend ecosysteem’ dat medewerkers aanmoedigt een klantgerichte mentaliteit en cultuur aan te nemen en op vernieuwende wijze te werk te gaan. De Haier Group stimuleert zijn medewerkers initiatief te nemen en zich in zelfsturende teams op te splitsen ter bevordering van creativiteit en innovatie. Deze unieke aanpak van leidinggeven komt terug in het hele internationale netwerk van Haier, waarbij de lokale markten de mogelijkheid hebben om zich aan te passen aan de lokale behoeften en tegelijkertijd efficiëntie op mondiaal niveau te garanderen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht